Kako do več energije pred vadbo?

104
Energija pred vadbo

Ko je govora o vadbi ali rednem trenažnem procesu, je ključnega pomena, da vaše telo dobro deluje tudi ob večjih obremenitvah. Zato sta pred vadbo ključnega pomena ustrezna hidracija in pravilna prehrana. S tem boste telo oskrbeli z energijo, ki jo potrebuje za največje napore.

Seveda je to v veliko meri odvisno od intenzivnosti, dolžine in vrste vadbe. Ne glede na to pa boste telo oskrbeli z energijo, če boste vsaj eno uro pred vadbo zaužili katerega od spodnjih živil ali prehranskih dodatkov. Katera živila je torej najbolje zaužiti pred vadbo?

1. Banana

Vsi vemo, da je banana bogat vir ogljikovih hidratov oziroma naravnih sladkorjev. Ker vsebuje veliko kalija, ima pozitivne učinke na zdravje, v kombinaciji z ostalimi hranilnimi snovmi pa je odličen vir energije. Če jo boste zaužili pred vadbo, boste telesu zagotovili gorivo, ki vam bo pomagalo, da boste dalj časa aktivni.

2. Trdo kuhano jajce

Za obrok pred vadbo so beljakovine prav tako pomembne. Trdo kuhano jajce je odličen vir beljakovin, ki vam zagotovi dober odmerek dnevne potrebe po beljakovinah. Zaužitje trdo kuhanega jajca bo odpravilo občutek lakote in preprečilo, da bi telo črpalo energijo iz mišic.

3. Ovseni kosmiči ali ovsena kaša

Oves je živilo, ki je nagnjeno k ohranjanju stabilnih vrednosti krvnega sladkorja med vadbo. Če boste zaužili eno skodelico ovsenih kosmičev eno uro pred vadbo, boste povečali svojo zmogljivost. Dodajanje posnetega mleka in sadja pa bo pripomoglo tudi k enakomernemu sproščanju glukoze v krvni obtok.

4. Suho sadje

Suho sadje vam zagotovi takojšnjo energijo, hkrati pa gre za enostavno prebavljive ogljikove hidrate in beljakovine ter odličen vir antioksidantov. Zato vas ne bo dodatno obtežilo tudi, če ga boste zaužili tik pred vadbo.

5. Chia semena

Chia semena so pravi prehranski hit, ki vsebuje ogromno hranilnih snovi. Prav tako pa so prava elektrarna omega-3 maščobnih kislin, zato njihovo uživanje eno uro pred dolgo in intenzivno vadbo telesu zagotavlja vso potrebno energijo, beljakovine in antioksidante.

6. Pre-workout prehranska dopolnila

Danes obstaja cela množica tako imenovanih pre-workout prehranskih dopolnil, ki so prilagojena povečanju energije med samo vadbo in so namenjena predvsem vzdržljivostnim športnikom in vsem tistim, ki bi radi povečali nivo energije pred vadbo.

Prehransko dopolnilo Crown Sport Nutrition Pre-Workout PRO ST
Crown Sport Nutrition Pre-Workout PRO ST – VitalGo.si

Vendar pa je treba upoštevati, da se pod to beseda skriva zelo širok nabor izdelkov v obliki tablet, napitkov in še marsikaj drugega, zato je pri izbiri treba biti vedno nekoliko previden. Pri izbiri bodite pozorni predvsem na sestavine. Pogosta sestavina tovrstnih izdelkov je kreatin, ki povečuje mišično moč in izboljšuje vzdržljivost. Prav tako pa ne spreglejte tudi sestavin – holin in betain, ki izboljšujeta delovanje možganov in jeter.

7. Kofein

Kofein je eden od najbolj priljubljenih virov energije, saj je enostavno dostopen. Dobite ga lahko iz energijskih pijač, v kavi, čaju, kokakoli ali v obliki kofeinskih kapsul. Dokazano je, da je kofein izjemno učinkovit pri povečanju energije pred vadbo. Vendar je potrebno poudariti, da je hitro delujoča snov, ki ponuja le začasen dvig energije.

8. HMB (beta-hidroksi-beta-metilbutirat)

Prehransko dopolnilo HMB je vse bolj priljubljeno tudi med rekreativci. Deluje tako, da mišična tkiva varuje pred razgradnjo in posledično poskrbi za hitrejše in boljše okrevanje. Z uživanjem HMB pred vadbo boste povečali svoje zmogljivosti, prav tako pa boste vplivali na sposobnost telesa regeneracije, zaradi česar bo vsak naslednji trening bolj učinkovit. Pomembno je, da uživanje HMB prilagodite potrebam, zato pri proizvajalcu vedno preverite način in količine povprečnega vnosa.

Ne pozabite tudi na ustrezno hidracijo!

Marsikdo pozabi, da je voda najpomembnejše hranilo za naše telo. Med vadbo s potenjem izgubite tudi od 4 do 8 skodelic tekočine, zato poskrbite za primerno hidracijo že pred vadbo. Brez vode vaše telo enostavno ne bo moglo proizvajati dovolj energije.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.