Kreatin – kdo in kdaj naj ga uživa?

172
Kreatin

Ste vedeli, da kreatin sodi med najtemeljiteje proučevana prehranska dopolnila? V telesu ima pomembno vlogo, skladišči pa se v mišicah. Dober vir kreatina so denimo ribe, jajca in meso. Zaloge lahko povečate tudi z uživanjem prehranskega dopolnila. S tem si boste zagotovili večjo odpornost na bolezni in ne nazadnje tudi boljšo športno zmogljivost.

Kreatin je molekula, ki po strukturi še najbolj spominja na aminokisline. Zlasti za vegetarijance in vegane je značilno tipično manj kreatina v zalogi, kar pomeni, da so precej bolj izpostavljeni znakom pomanjkanja. Toda kot smo že omenili, če kreatin uživajo v obliki prehranskega dopolnila, lahko njegovo vsebnost v telesu povečajo tudi do 40 %.

Za športnike z izraženo komponento moči in eksplozivnosti

Kreatin ima pomembnejšo vlogo v prehrani športnikov. Na področju športnih rezultatov se tovrstna molekula pokaže v zelo dobri luči; zlasti pri vrstah športa, kjer je v ospredju izražena komponenta moči in eksplozivnost.

Kreatin - prašek
Kreatin monohidrat v obliki praška.

Kreatin je dobrodošel pri športih, kjer so v ospredju eksplozivni dvigi, šprinti, poskoki in podobno. Prav tako pride do izraza pri športnikih, kjer je prisotna večja kognitivna zahteva.

Za starejše s povišanim tveganjem za osteoporozo

Kreatin z vidika pozitivnih učinkov na mišično-skeletno zdravje utegne dobro vplivati na starostnike; zlasti na tiste, pri katerih je povišano tveganje za osteoporozo ter sarkopenijo.

Znano je tudi, da kreatin blagodejno vpliva na možgane. Pomaga v najrazličnejših stanjih depresije. Izboljšuje sposobnosti razmišljanja, prav tako spodbuja tvorjenje nevronov.

Viri kreatina in količina vnosa v telo

V prehrani so viri keratina izključno samo živalski. Tako za dobre vire veljajo meso, ribe in jajca. Strokovnjaki priporočajo od 3 do 5 g kreatina na dan. Užije se ga lahko v katerem koli delu dneva.

Sicer pa strokovnjaki priporočajo, da se ga zaužije v času treninga, pred ali po, oziroma takoj zjutraj. Pomešate ga lahko z vodo. Če mu boste dodajali sladkor ali katerega od sadnih sokov, izkoristek v telesu ne bo nič boljši.

Največje prednosti kreatina

Kreatin torej omogoča večjo moč in eksplozivnost, zato ne preseneča dejstvo, da je prisoten predvsem v prehrani športnikov. Izboljša regeneracijo ATP molekul, ki služijo kot odličen vir energije pri najrazličnejših procesih.

Kreatin povečuje mišično maso, moč, izboljša aktivnosti v vsakdanjem življenju, umske sposobnosti, zmanjša negativne vplive nevrodegenerativnih bolezni. Izboljša delovanje možganov, jeter, srca in celic, ki sodelujejo pri tvorbi kosti. Kreatin ugodno vpliva tudi na zdravo staranje.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.