Zakaj teči tudi v starosti?

47
Tek v starosti

Tek velja za aerobno telesno aktivnost, ki ima mnogo pozitivnih učinkov. Med ljudmi postaja iz leta v leto vse bolj priljubljena, saj zanjo ne potrebujemo nobenih dodatnih pripomočkov, celoten čas pa pogosto preživimo v naravi.

Tek je zato priporočljiv tudi za starostnike, saj je odlična protiutež staranju in vsem procesom staranja, ki so s tem povezani. Če do sedaj niste našli časa za to športno aktivnost, je lahko ravno obdobje starosti tisto, ki vas bo pritegnilo, saj za to obstajajo tehtni razlogi.

Starost in tek

Starost je pomemben del življenja, ki prinaša veliko izkušenj in modrosti. Vendar pa je to tudi obdobje, ko se mnogi ljudje spopadajo s padcem telesnih zmogljivosti, kot je zmanjšanje moči, povečanje telesne maščobe, upadanje maksimalne porabe kisika, upadanje kostne gostote in zmanjšano odstranjevanje mlečne kisline.

Znano je, da aerobne sposobnosti po 40. letu starosti začnejo upadati za približno 7 % na vsako desetletje življenja. Vendar pa to še ne pomeni, da je potrebno tekaške copate vreči v koš. Čeprav ne morete ničesar storiti proti procesom staranju, pa lahko s tekom vplivate na vse negativne učinke in odženete stran morebitne bolezni, ki so v tem obdobju pogostejše.

Prednosti teka v starosti

Prednosti teka v obdobju starosti so identične tistim, ki veljajo za vse tekače: zmanjšano tveganje za razvoj bolezni srca, hipertenzije, raka in sladkorne bolezni. K temu je potrebno prišteti še nadzor nad telesno težo, izboljšanje gibljivosti, izboljšano koordinacijo in seveda dobro počutje.

Številni podatki kažejo na to, da so starejši ljudje, ki tečejo, v primerjavi s tistimi, ki ne tečejo, bolj zdravi in imajo bolj zdrave kosti, mišice in sklepe. Zato je popolnoma jasno, da za tek ni nikoli prepozno.

Kako se lotiti teka v obdobju starosti?

Poleg posveta pri osebnem zdravniku se je pri teku potrebno držati nekaterih pravil, ki veljajo za vse tekače začetnike:

  • Načelo postopnosti je tisto, ki mu je potrebno slediti v tekaških začetkih, kar pomeni, da je potrebno začetni počasi, pri vadbi pa izmenjujte intervale teka in hoje.
  • Če si boste zagotovili ustrezno tekaško opremo, kot so tekaški copati in oblačila iz pravih materialov, bo vaš tekaški korak še udobnejši.
  • Za ogrevanje in ohlajanje poskrbite tako, da pred in po teku 5 minut hodite, kar je pomembna preventiva, ker mišice niso več tako elastične kot pred leti.
  • Raztezanje po teku je izjemno pomembno, saj boste s tem izboljšali prožnost in ublažili poškodbe. Pri tem lahko uporabite različne tehnike raztegovanja ali masažni valj.
  • Postavitev realnih ciljev je ključnega pomena, da kasneje pri teku ne pretiravate. Tudi z enakomernim in vztrajnim tekom lahko napredujete in postajate vedno hitrejši ter samozavestnejši.
  • Vključitev v tekaško skupino je lahko zelo pomembna za vašo motivacijo, poleg tega pa boste veliko novega izvedeli o pravilni tekaški tehniki in načrtovanju vadbe.

Nekaj nasvetov za starejše tekače

Če se odločate za tek, naj vas trenutna starost ne ovira, saj so vse prednosti teka vredne truda. V pomoč naj vam bo nekaj naslednjih nasvetov, s katerimi bo tek v starosti še prijetnejši in varnejši.

  • Obisk pri osebnem zdravniku. Če ste stari več kot 40 let in se do sedaj niste redno ukvarjali z nobeno športno aktivnostjo ali pa se po daljšem premoru zopet vračate k teku, je priporočljivo, da se pred tekaškim začetkom posvetujete z osebnim zdravnikom.
  • Redno spremljajte svojo kilometrino. Pri teku v starosti pogosto velja “manj je več”. Zato zmanjšajte razdalje teka in izboljšajte kakovost vadbe tako, da se posvetite tudi hitrosti teka in njeni tehniki.
  • Privoščite si dovolj počitka. Zavedajte se, da starost pomembno vpliva na čas regeneracije, ki je bistveno daljši kot pri mlajših tekačih. Zato si privoščite dovolj aktivnega počitka, s čimer se boste izognili pretreniranosti.
  • V tekaške treninge vključite treninge moči. Treningi moči so dobrodošli za popestritev tekaške rutine, hkrati pa boste z njimi nadomestili starostno izgubo moči. Pri tem lahko uporabite različne uteži, elastike ali lastno telesno težo.
  • Popestrite vadbo z drugimi aktivnostmi. Dneve, ki jih ne boste namenili teku, izkoristite za kolesarjenje ali plavanje, saj boste na ta način razbili monotonost tekaške vadbe.

Torej, starost je le stanje duha in če se boste odločili za tek v starosti, pri tem brez skrbi vztrajajte. Pri tem je potrebno biti pazljiv le v pristopu vadbe in v odzivih, ki jih bo imelo vaše telo na vadbo.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.