Tekaški miti: kaj je res in kaj ne?

195
Tekaški miti

Čeprav tek sodi med najbolj priljubljene športne aktivnosti, pa tu in tam še vedno lahko naletite na nergače, ki vam poskušajo tek predstaviti v negativni luči. To podkrepijo še z lastnimi izkušnjami, zato so še toliko bolj prepričljivi.

Zagotovo ste kdaj koga slišali reči, da si je s tekom poškodoval koleno. Pozabil pa vam je omeniti, da je bil v času poškodbe v precej slabi kondiciji in da je morda z aktivnostjo pretiraval. Kaj verjeti in česa ne? Je tek res slab za kolena? Predstavljamo vam nekaj najpogostejših tekaških mitov.

1. Tek je slab za kolena

Da je tek slab za kolena, boste najverjetneje slišali od osebe, ki v resnici sploh ne teče. Če sami tečete, že sedaj veste, da to ni res. S tekom kolena lahko poškodujete le v primeru, če ste v slabi kondiciji.

Če imate za tek dovolj kondicije in ste obenem obuti v kakovostne tekaške čevlje, s tovrstno aktivnostjo zdravje kolen in sklepov samo še okrepite. Tek torej še zdaleč ne vpliva slabo na kolena.

2. Pred tekom se dobro raztegnite

Veliko ljudi meni, da se je treba pred tekom temeljito raztegniti. Z raztegovanjem namreč sprostimo mišice, posledično smo veliko manj dovzetni za poškodbe. Vse to drži, a z raztegovanjem pred tekom vam vsekakor ni treba pretiravati.

Raztezanje pred tekom
Raztezanje pred tekom ni priporočljivo. Raje opravite dinamične vaje.

Pred tekom raje izvajajte le dinamične vaje, na primer skakanje na mestu ali sklece. Že s tem boste povsem primerno ogreli mišice in jih dobro pripravili na tek. Raztezne vaje pa naredite po teku.

3. Vsak dan je treba teči

Če menite, da je treba za najboljše rezultate in počutje na sploh teči prav vsak sleherni dan, se v resnici motite. Vaše telo namreč potrebuje čas, da si dovolj opomore. Le tako bo lahko ostalo v odličnem stanju. Če tečete na primer štirikrat na teden, je to povsem dovolj.

Za dobro tekaško kondicijo pa ni potreben samo zadosten počitek. Poskrbeti morate še za ustrezno prehrano in zadostno količino primerne tekočine. Kakšen dan je morda celo bolje sedeti pred televizorjem kot teči. Naslednji dan boste zato tekli veliko lažje in učinkoviteje.

4. Ni potrebe po treningu moči

Kot tekač morda menite, da vam ni potrebno izvajati treninga za moč. A če v svoj urnik teka vključite vaje za moč, bodo rezultati in vadba na sploh veliko uspešnejši. Vaše telo bo v celoti veliko močnejše kot sicer.

Če torej samo tečete in ne izvajate treninga moči, se bo vaše telo navadilo na urjenje samo enega sklopa mišic. Takšno stanje pa ovira rast mišic. Za najboljše rezultate torej v aktivnost vključite še vaje za urjenje moči.

5. Vadba s pomočjo tekalne steze je izguba časa

Navdušeni tekači, ki aktivnost najraje opravljajo v naravi, pogosto menijo, da je vadba na tekalni stezi izguba časa. Čeprav je aktivnost na tekalni stezi veliko preprostejša, pa to še ne pomeni, da je nekoristna.

Tek na tekalni stezi
Ko tek v naravi ni možen, je tekalna steza odlična alternativa.

Tekalna steza ponuja veliko različnih vadb – z različnimi hitrostmi in nakloni. To se splača izkoristiti, še posebej tedaj, ko nam zunanje okoliščine ne dopuščajo prijetnega teka – izjemno nizke temperature, na novo zapadli sneg ipd.

Če ste torej v preteklosti kdaj slišali za katerega od omenjenih petih tekaških mitov, ga ovrzite. Tek je na sploh fantastična aktivnost za pridobivanje ter ohranjanje kondicije in za zdravje ter počutje na sploh. In ne glede na to, ali tečete le za razvedrilo ali pa se želite pomeriti na maratonu, tecite v naravi pa tudi doma po tekalni stezi. Obe možnosti vam namreč zagotavljata odlične rezultate.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.