5 idej za vadbo doma med zimskimi meseci

10
Ideje za vadbo doma

Zimski meseci so pregovorno čas, ko narava spi. Kratki dnevi, hladno vreme, padavine, vse to vpliva na nižji nivo energije v vsakodnevnem življenju in včasih vodi v opuščanje redne telesne vadbe. To posebno velja za vse, ki sicer uživajo v zunanjih športih in razgibavanjih.

A z vzdrževanjem (ali začetkom) vadbe pozimi boste zvišali dnevni nivo energije za vsakodnevne izzive, izognili pa se boste tudi spomladanski telovadni mrzlici, ki se povečuje s približevanjem poletne sezone kopalk. Poleg fitnesa danes obstaja kup različnih možnosti za vadbo pozimi v zavetju doma.

1. Tek na tekalni stezi

Za vse ljubitelje teka in sovražnike mrazu in ledu je verjetno najboljša alternativa tek na tekalni stezi. Med vadbo se lahko posvetite izpopolnjevanju tekaške tehnike, saj pred vami ne bo nikakršnih nenadnih ovir, avtov ali drugih tekačev, ki bi se jim umikali, osredotočite se lahko na svoj korak, držo in dihanje.

Tek na tekalni stezi
Ohranite kondicijo čez zimo s tekom na tekalni stezi.

Pravilna tehnika vam bo pomagala zmanjšati tveganje za poškodbe in optimalen izkoristek energije, ko boste zopet tekli zunaj. Tekalna steza pa vam omogoča tudi to, da se preizkusite na terenih, kjer sicer ne tečete. Če na primer živite na izrazito ravnem področju, lahko tu preizkusite nastavitev za tek v hrib.

2. Kolesarjenje na trenažerju

Medtem ko nekateri prisegajo na celoletno vadbo na stacionarnem kolesu, je trenažer tisti nastavek, ki vam bo omogočil, da občutek zunanjega kolesarjenja prenesete v svojo dnevno sobo. Gre za prenosljivo napravo, ki stabilizira vaše kolo, da ga lahko poganjate na mestu.

Trening na kolesarskem trenažerju
Vsaj 3x na teden opravite trening na kolesarskem trenažerju.

Trenažer je posebej priljubljen med profesionalnimi kolesarji, saj daje pristno izkušnjo vožnje v vseh vremenskih razmerah, primeren je za različne tipe koles, posvetite pa se lahko v celoti poganjanju, saj vas ne bo presenetila grbina ali drugi udeleženci prometa.

3. Vadba na veslaški napravi

Vadba, ki je znana po tem, da vključuje resnično celotno telo, noge, roke in mišice trupa, je veslanje ali, primerno zimi, notranja veslaška naprava. Oponaša občutke veslanja na vodi in ob redni vadbi nudi zelo podobne rezultate.

Vadba na veslaški napravi
Vadba na veslaški napravi bo okrepila vse večje mišične skupine.

Dnevna zmerna vadba na napravi je sestavljena iz 5 do 10-minutnega umirjenega veslanja za ogrevanje, nato 10 minut intenzivnejšega veslanja ter nato zopet do 10 minut na postopno ohlajanje. Takšen trening aktivira mišice in spodbuja aerobne sposobnosti; večja kot je intenziteta, bolj bodo vaše mišice pridobivale na moči.

Preberite tudi: Tekalna steza ali veslaška naprava: kaj kupiti?

4. Trening z utežmi

Uteži so vse bolj priljubljene med različnimi vadbami. Mogoče jih je uporabljati kot samostojno vadbo za moč ali pa z njimi popestriti ter otežiti kakšno drugo vadbo (npr. pilates). Obstaja več tipov uteži.

Trening z utežmi
Trening z utežmi lahko vključite v različne vadbe, tudi v pilates.

Vadba za moč poleg grajenja mišic poskrbi tudi za hitrejši metabolizem. S klasičnimi utežmi boste trenirali predvsem zgornji del telesa, uteži s palico so lahko odlična nadgradnja pri počepih in drugih vajah za mišice zadnjice in nog. Kettlebell uteži delujejo celovito na telo in krepijo mišice trupa, mehke ročke pa so primerne kot dodaten upor in povečevanje učinkovitosti pri izvajanju običajnih vadbah, ki bazirajo na uporabi lastne telesne teže.

5. Skupinske vadbe na daljavo

Skupinske vadbe delujejo kot odličen motivator, saj niste sami, dajejo občutek pripadnosti in zabave, poleg tega jih večina aktivira celotno telo. Posebej v zadnjih dveh letih se je ponudba skupinskih vadb na daljavo razvila, na voljo so različne oblike vadb, tako da lahko v učinkih uživate tudi doma ali pa se povežete s trenerko z drugega konca sveta.

Skupinska vadba na daljavo
Skupinske vadbe od doma so v zadnjih letih pridobile ogromno novih članov.

Pilates vam bo pomagal do pravilne drže, stabilnega trupa ter dolgih in raztegljivih mišic, pri jogi se boste poleg tega osredotočili še na pravilno dihanje in premagovanje natrpanih misli. Visokointenzivna vadba HIIT je idealna za vse, ki si želijo koristi dolgih treningov skrčiti v 10 do 30 minut, vadba barre ob drogu pa bo združila elegantne baletne gibe z izgradnjo vitkega, a močnega telesa.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.