Pilates za začetnike: kako začeti z vadbo?

8
Pilates za začetnike

Ne glede na to, ali redno telovadite ali pa ste v tem šele začetnik, je pilates oblika vadbe, ki je dostopna vsem. Gre za vadbo, ki se osredotoča na krepitev moči in stabilnosti, zaradi česar ima izjemne učinke. In kaj natančno morate vedeti pred prvo vadbo pilatesa?

Kaj je pilates?

Pilates je oblika vadbe, ki jo je v dvajsetih letih 20. stoletja izumil Joseph Pilates. Sprva je služila kot oblika telesne rehabilitacije, danes pa velja za vadbo z nizkointenzivnim učinkom, ki natančno cilja na določene mišične skupine, hkrati pa povečuje splošno moč.

Do danes je postalo povsem jasno, da ima pilates številne pozitivne učinke in prednosti napram drugim oblikam vadbe. Zanj je značilno, da izboljša moč osrednjih mišičnih skupin, hkrati pa izboljšuje splošno gibljivost in telesno držo. Tekom celotne vadbe je poudarek predvsem na dihanju in natančnem izvajanju gibanja.

Kako začeti s pilatesom?

Če želite začeti s pilatesom, morate upoštevati nekaj pomembnih dejavnikov. Zato smo vam pripravili šest koristnih nasvetov, kako se vadbe sploh lotiti.

1. Ali boste vadbo izvajali doma ali pod strokovnim vodstvom

Če je odločitev o tem, da boste začeli izvajati pilates, padla, se morate odločiti, ali ga boste izvajali sami ali pod strokovnim vodstvom. Gledanje različnih spletnih tečajev vam je lahko v veliko pomoč pri izvajanju gibov, hkrati pa dobite občutek, kako vadba sploh izgleda. Toda če ste začetnik, je obisk tečaja pilatesa veliko boljša izbira, saj vam bodo usposobljeni vaditelji pomagali pri učenju novih gibov, začetek vadbe pa bo mnogo lažji.

2. Pripravite si ustrezno opremo

Razveseljivo je, da za pilates ne potrebujete nobene posebne opreme. Pomembno je, da ste udobno oblečeni v oblačila, ki vas pri gibanju ne bodo ovirala, za izvajanje vaj na tleh pa si priskrbite vadbeno blazino. Kar se tiče obutve, ste lahko bosi ali v nogavicah. Če ste se odločili za vadbo doma, si poiščite primeren prostor. Pilates lahko izvajate na primer v spalnici ali dnevni sobi – pomembno je le, da so tla ravna in imate dovolj prostora za premikanje.

3. Za težjo izvedbo vaj lahko uporabite dodatne rekvizite

Čeprav za vadbo ne potrebujete nobene posebne opreme, pa si izvajanje vaj lahko otežite na različne načine. Za to lahko uporabite različne uteži, utežne pasove, stol, kolebnico, mehko žogo in še marsikaj drugega. S tem bodo učinki vadbe bistveno večji, a kot začetnik z njimi nikar ne pretiravajte.

4. Za vadbo ne potrebujete biti fit

Kljub temu da ste začetnik, pa je strah, da pilatesa ne bi zmogli, popolnoma odveč. Za pilates ni potrebe, da ste mišičasti, bolj fit, mladi ali suhi. Vadba je namenjena vsem starostnim skupinam, ženskam in moškim, prav tako tudi osebam z različnimi telesnimi zmogljivostmi. Res pa je, da morate biti pri izbiri tečajev pilatesa nekoliko bolj previdni, saj se med seboj razlikujejo ravno po stopnji intenzivnosti.

5. Z vadbo pilatesa ne pretiravajte

Čeprav se marsikomu zdi to smešno, se s pilatesom prav tako lahko poškodujete. Če ste začetnik, z vadbo ne pretiravajte, saj morate svojim mišicam dati dovolj časa, da se popolnoma regenerirajo. Zato začnite zmerno in počasi, v primeru predhodnih zdravstvenih težav pa na to opozorite vaditelja, ki vam bo prilagodil vadbo.

6. Bodite vztrajni in potrpežljivi

Podobno kot pri drugih oblikah vadbe tudi učinki pilatesa prav verjetno ne bodo vidni takoj. Zagotovo boste po vadbi ali dveh občutili bolečine v mišicah, a pomembno je, da vas to ne odvrne od nadaljnjih naporov. Povsem logično je, da se bo v vaših mišicah nabrala mlečna kislina, saj gre pri pilatesu za zelo neobičajne gibe, ki lahko izzovejo “muskelfiber” tudi pri treniranih športnikih.

Vztrajnost in potrpežljivost je pri tem ključnega pomena, zato nad vadbo nikar ne obupajte!

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.