Kako pravilno dihati med tekom?

Pravilno dihanje med tekom

Tek je za marsikoga postal vsakodnevna rutina, ki se ji ni moč upreti, saj v življenje prinaša številne pozitivne učinke, med katerimi je tudi odlično počutje. Čeprav se na prvi pogled zdi, da tek od vas ne zahteva posebnega znanja, ampak samo dobro obutev, primerno oblačilo, čas ter nekaj dobre volje in motivacije, pa je resnica nekoliko drugačna. Če želite, da boste od te priljubljene rekreacije odnesli kar največ koristnega, je pomembno, da med tekom pravilno dihate.

Ker večina ljudi verjetno ne bi znala natanko odgovoriti na pomembno tekaško vprašanje, kako pravilno dihati, smo pripravili nekaj koristnih nasvetov, s katerimi bomo odgovorili na vprašanje. Ugotovili boste, ali je vaše dihanje med tekom sploh pravilno ali ne. Če boste ugotovili, da do sedaj niste dihali pravilno, poskušajte svojo rutino spremeniti v pravo že pri naslednjem teku.

Tecite brez zariplosti in hlastanja po zraku

V kolikor se med tekom soočate z visoko frekvenco in plitkim dihanjem, to pomeni, da tečete prehitro in da ne znate pravilno dihati. Tecite v zmernem in udobnem tempu. Eno od pomembnejših meril za izbiro hitrosti teka je prav način dihanja.

Tecite torej tako hitro, da bo frekvenca dihanja ostala umirjena, enakomerna in usklajena z ritmom teka. Tak način teka vam bo celo omogočal, da se boste lahko normalno pogovarjali s partnerjem, in to brez zasoplosti. V nasprotnem primeru upočasnite tempo teka.

Dihajte globoko in slišno

Mnogi tekači začetniki so prepričani, da je glasno dihanje znak slabosti, kar pa ni res. Tudi za vrhunske tekače je značilno, da dihajo glasno in globoko, saj sicer ne bi zmogli dosegati tako vrhunskih rezultatov. Pri teku torej dihajte, kot je le mogoče.

Skrivnost dobrega dihanja med tekom je v globokem in polnem izdihu. Z globokim dihanjem lahko povečate aktivni volumen pljuč za kar tretjino. Izdih mora biti zato globok, da se v pljučih lahko zamenja čim več zraka. Izdih naj bo globok, popoln in lahko slišan. Na ta način boste med tekom ohranili umirjenost dihanja, ki jo poskušajte obdržati tudi takrat, ko boste tekli hitreje.

Dihajte skozi nos in usta

Z dihanjem skozi usta in nos boste pri vdihu vdihnili več zraka pri vsakem vdihu. Obenem bo poraba energije dihalnih mišic manjša. Dihanje skozi nos omogoča številne prednosti. Zrak se v nosni votlini pri vdihu ustrezno navlaži, očisti in ogreje. To pa je še posebej pomembno za tek v hladnem vremenu. Pri vdihu skozi nos je izjemno aktivna trebušna predpona. To omogoča boljšo aktivnost spodnjih prekatov pljuč.

Prilagajajte ritem dihanja

Znano je, da se ritem dihanja s hitrostjo tekača avtomatično regulira. Vaša tekaška pripravljenost in vremenske razmere lahko najbolj krojijo ritem dihanja. Če se torej držite določenega dihalnega ritma, je to bolj pomanjkljivost kot pa prednost.

Naj za konec še enkrat povzamemo, kako poteka pravilno dihanje med tekom. Tecite brez zariplosti in hlastanja po zraku; dihajte globoko in slišno; dihajte skozi nos in usta; ritem dihanja naj krojijo vaša kondicija in vremenske okoliščine.