Tekalna steza ali veslaška naprava: kaj kupiti?

44
Tekalna steza ali veslaška naprava

Kardio oprema je dandanes na voljo v vseh oblikah in velikostih, med najbolj priljubljenimi so kolesa za vadbo, veslaške naprave, kros trenerji in tekalne steze. Toda katera je najboljša za vas in vaše želje? Da bo odločitev lažja, v nadaljevanju predstavljamo razlike med tekalno stezo in veslaško napravo.

Tekalna steza

Tekalna steza je ena najbolj priljubljenih kardio naprav, na voljo je v vseh fitnes centrih, zlahka pa si jo omislite tudi v dnevni sobi. Le malo vaj je tako naravnih kot tek, zato se tekaške steze lahko uporabljajo za različne cilje, pri čemer so pogosto gonilna sila izguba telesne teže, koristi za duševno zdravje in izboljšanje vzdržljivosti.

Večina tekalnih stez ima tudi funkcijo nagiba. To pomeni, da se lahko osredotočite ne le na hitrost ali tehniko, temveč tudi na moč. Ne glede na to, ali hodite po naklonu, da bi pokurili veliko kalorij, ali se osredotočite na šprint, da bi oblikovali noge, opravljate težko delo.

Vadba na tekalni stezi
Vadba na tekalni stezi je odlična za odpravo odvečnih kilogramov.

Pri teku na tekalni stezi so v ospredju noge. Mišice nog se eksplozivno krčijo, da bi se s hitrostjo premaknile naprej. Ker se noge trudijo ustvariti to silo, se v spodnjem delu telesa posledično razvije veliko mišic. Na tekalni stezi lahko torej uživate tako v lahkotni tekaški vadbi kot tudi v vadbi za moč, kar je odlično za ohranjanje raznolikosti treninga.

Veslaška naprava

Tudi veslaška naprava je nepogrešljiv vadbeni pripomoček za raznoliko vadbo. Ena od največjih prednosti veslaškega trenažerja je, da je to vadba za celotno telo, pri kateri se hkrati krepijo mišice in kurijo kalorije.

Veslaško napravo lahko uporabljate kot del kardio vadbe ali kot odličen način za popestritev vadbe za hrbet. Če se odločite za težjo vadbo, vam veslaški trenažer omogoča tudi to. Veslaške naprave imajo spremenljiv upor, kar pomeni, da so lahko tako težke, kot jih potrebujete. To bo spodbudilo večje mišice in mišične skupine, kot so mišice nog, zadnjične mišice in bicepsi.

Vadba na veslaški napravi
Vadba na veslaški napravi je izjemno vsestranska.

Z veslaško napravo se lahko odločite za vadbo za moč s kratkim šprintom ali za veslanje na dolge proge in tako opazujete različne učinke, ki jih bo raznolika vadba na veslaški napravi imela na vaše telo. Gre torej za napravo, s katero boste okrepili kondicijo, odpravili odvečne kilograme, pridobili mišično moč in z vadbo vplivali na celotno telo.

Katero napravo izbrati?

Ko boste pretehtali lastnosti ter zmožnosti tekaške steze in veslaške naprave ter poleg upoštevali še svoje želje in potrebe, boste kmalu ugotovili, da imata napravi vsaka svoje edinstvene prednosti. Ne glede na vašo raven telesne pripravljenosti, cilje ali proračun lahko maksimalno izkoristite obe napravi. Na koncu je vse odvisno zgolj od vaših osebnih preferenc.

Pred začetkom kakršne koli vadbe ali prehranskega programa se posvetujte s svojim zdravnikom, zdravnikom ali drugim strokovnjakom.

Nakup veslaške naprave ali tekalne steze?

Tako tekalne steze kot veslaške naprave so odlične naprave za povečanje srčnega utripa in vstop v območje za izgorevanje maščob. Če je izguba telesne teže vaš edini cilj, je tekalna steza učinkovitejša možnost. Da bi tek spremenili v vadbo celotnega telesa, lahko dodate ročne uteži, saj boste s tem le povečali učinek vsakega koraka. Takšna vadba z velikim učinkom je za večino ljudi preveč intenzivna in lahko povzroči težave v sklepih.

Če hočemo spodbujati vsestransko telesno pripravljenost, je veslaška naprava nekoliko boljša izbira. Ta vadba je nezahtevna, vendar zelo intenzivna, zato jo lahko izvaja skoraj vsakdo, ne da bi ga pri tem skrbelo, da bi ga bolelo ali da bi obremenil sklepe. Z veslanjem lahko tudi krepimo številne mišične skupine, vključno z rokami, nogami, hrbtom in jedrom. Nasprotno pa se pri tekaški stezi uporabljajo predvsem mišice spodnjega dela telesa, zato je vadba manj uravnotežena.

Naprave za veslanje so veliko primernejše za združevanje kardio vadbe in krepitev mišic. S tem povečate potencial za izgorevanje kalorij, saj boste maščobe kurili tako med vadbo kot tudi preostanek dneva. Gre za bolj uravnoteženo vadbo celotnega telesa, ki je odlična za bolj nadzorovano hujšanje.

Glavna težava pri veslaški napravi je, da se je treba naučiti, kako jo pravilno uporabljati. Večina ljudi lahko tekaško stezo uporablja takoj in brez formalnega usposabljanja, na veslaški napravi pa je pravilna uporaba bistvenega pomena za pravilno izvajanje vaj in posledično za dobre rezultate.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.