Hipertenzija: kako znižati visok krvni tlak?

42
Hipertenzija

Visok krvni tlak je lahko izjemno resno zdravstveno stanje, zato ga je treba temeljito nadzorovati, obenem pa poskrbeti za zniževanje. Seveda pri tem lahko učinkovito pomagajo določena zdravila, kljub temu pa obstaja še kar nekaj drugih načinov za zniževanje krvnega tlaka.

Predstavljamo vam sedem koristnih nasvetov za zniževanje krvnega tlaka, ki se jih je pametno držati sleherni dan. Kot boste videli, je daleč najpomembnejši zdrav življenjski slog.

1. Izguba odvečne telesne teže

Pri izgubi kilogramov vam lahko pomagata primerno izbrana hrana in učinkovita vadba. Vsak dan si privoščite vsaj tri večje obroke in dva zdrava prigrizka. V jedilnik vključite čim več zelenjave in sadja. Zmanjšajte vnos cvrtja, predelane hrane, sladke hrane in pijače, alkohola. Najpametneje si je hrano pripravljati kar v lastni režiji. Le tedaj namreč vemo, kaj smo dodali obrokom.

Izguba odvečne telesne teže
Osebe s prekomerno telesno težo imajo pogosto povišan krvni tlak.

Uživajte pusto meso, namesto mastnih kremih omak uživajte lahke paradižnikove. Solato pripravljajte z oljem ter kisom. Odprava odvečne telesne teže lahko pomembno vpliva na nižanje krvnega pritiska. To zmanjšuje pritisk na srce, učinkovito blaži vnetja, zmanjšuje pritisk na ledvice.

2. Redno spremljanje krvnega tlaka

K dovolj učinkovitemu zniževanju krvnega tlaka prispeva tudi redno spremljanje le-tega. Če torej poznate svoje številke, točno veste, v kakšnem stanju se nahajate. Tako lahko spremljate tudi svoj napredek. Ko so opazni prvi dobri rezultati, boste dobili še večjo motivacijo, da nadaljujete v takšnem tempu.

3. Čas samo zase

Vsak dan si vzmetite vsaj pol ure časa – izključno samo zase. V tem času meditirajte, pomaga lahko tudi globoko dihanje. S tem namreč iz telesa sproščate napetost. To lahko počnete samo nekaj minut. Nadihajte se svežega zraka in svoje misli čim bolj umirite. Tako boste zmanjšali nivo stresa, kar pomeni pozitiven vpliv na nivo krvnega pritiska.

4. Joga kot odlična vadba

Joga je označena kot prvovrstna vadba za učvrstitev in raztegovanje telesa. Z njo lahko ublažite tudi stres. Ker boste s tem torej zmanjšali količine stresnega hormona, boste telesu pomagali pri znižanju krvnega tlaka.

Izvajanje joge
Redno izvajanje joge bo imelo pozitiven vpliv na znižanje krvnega tlaka.

Jogo je koristno opravljati vsaj dvakrat na teden. Če pa vam čas dopušča, je takšna aktivnost več kot dobrodošla prav vsak dan.

5. Obroki, bogati z minerali

Za nadzor krvnega pritiska so pomembni tudi nekateri minerali. To so zlasti magnezij, kalcij in kalij. Te večina oseb pridobiva preko zaužite hrane. Za zdrav nivo krvnega tlaka je treba vsak dan v telo vnesti dvakrat več kalija kot natrija. Zanimiv podatek pa je, da to uspeva le dvema odstotkoma oseb.

Vsak dan torej skušajte zaužiti 4700 mg kalija, 1200 mg kalcija in 420 mg magnezija.

6. Sprehod vsaj trikrat na teden

Nivo krvnega tlaka vam pomaga znižati že 20-minutni sprehod po svežem zraku. Izjemno učinkovita je tudi intervalna hoja – izmenjavanje zmerne ter hitre hoje. Na sprehod se odpravite sami, lahko tudi v prijetni družbi.

7. Izvajanje vaj za moč

Pri izgubi odvečne mase vam lahko pomagajo vaje za moč v kombinaciji s hojo. To pa seveda kar samo po sebi znižuje nivo krvnega pritiska. Način oziroma tempo vadbe morate nujno prilagoditi svoji kondiciji in telesni pripravljenosti. To postopoma stopnjujte.

Izvajanje vaj za moč
Z rednim izvajanjem vaj za moč proti povišanemu krvnemu pritisku.

Pri vajah za moč se splača pričeti z dvigovanjem nekoliko lažjih uteži. Sčasoma boste težo lahko povečevali. O samem programu vadbe pa se je najpametneje posvetovati kar s strokovnjakom. Dobri nasveti so na voljo tudi na spletu.

Če ste se torej že zdavnaj naveličali bojevati z visokim krvnim pritiskom, je čas, da pričnete upoštevati prav vse nasvete, ki smo vam jih podali. Tovrstne strategije so dobro preverjene in zagotavljamo vam, da bodo koristile tudi vam. Že po kratkem času boste pri merjenju krvnega tlaka opazili prve spodbudne rezultate. To pa vam bo dalo še dodatni zagon, da se boste nasvetov zagotovo držali še naprej.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.