Kako naj tek postane zdrava navada?

52
Tek - zdrava navada

Morda ste se ob pogledu na tekača, ki vsak dan teče mimo vašega doma, tudi vi kdaj vprašali, le od kod črpa motivacijo in doslednost za opravljanje teka, ki na splošno predstavlja eno od najbolj pozitivnih športnih rekreacij. Če bi ga vprašali, bi vam verjetno z nasmehom na obrazu odgovoril, da je to ena od njegovih navad, za katero komaj čaka, da nastopi čas zanjo.

Če bi tudi vi radi, da tek postane ena od vaših zdravih navad, si v nadaljevanju dobro preberite nekaj izjemno koristnih nasvetov. Med njimi so tudi taki, ki so povsem splošni in bi prav prišli pri navajanju na vsako pomembnejšo zdravo življenjsko navado. In naj vas že na začetku spodbudimo, da prav nobeden od nasvetov ni pretežak, da ga sami ne bi mogli izvesti oziroma osvojiti.

1. Naredite si načrt teka za en mesec vnaprej

Verjetno ste že kdaj slišali ali brali o tem, da določena navada lahko pride v kri posameznika, če jo nepretrgoma opravlja vsak dan vsaj 21 dni. Na ta način si lahko tudi vi naredite mesečni načrt za tek. Na list papirja si napišite ključne točke in vse cilje, ki jih želite doseči vsak dan sproti.

Načrt teka
Se želite udeležiti maratona? Najprej si pripravite načrt teka po dnevih!

Mesečni plan naj vključuje termin teka, dolžino teka, cilj teka, s kom boste tekli ter podobno. Že to, da si boste načrt napisali na papir, vas bo dodatno motiviralo k temu, da morate redno teči.

2. Začnite teči na majhne razdalje

Priporočamo vam, da si na začetku ne postavljajte prevelikih razdalj. Namesto da bi že prvi dan pretekli pet kilometrov in to brez kakršne koli primerne tekaške kondicije, naj vas takoj opozorimo na to, da boste slej ko prej, morda pa še isti dan, obupali.

Na začetku morda pretecite le dva ali tri kilometre. Nato pa vsak naslednji dan nekaj sto metrov več. Tako sčasoma niti opazili ne boste, da ste na primer v roku dveh tednov uspeli precej napredovati.

Ena od slabih plati pretiravanja kilometrine na začetku so tudi tekaške poškodbe, ki lahko vodijo celo v trajnejše posledice, ki pa si jih vsekakor ne želite. Tek bi se vam morda zato trajno zameril in prav nobena motivacija ne bi bila dovolj visoka, da bi se ga ponovno lotili.

3. Tek vstavite na seznam samoumevnih navad

Seveda to nikakor ne bo šlo kar čez noč. Verjetno tek prvi in drugi in niti tretji dan ne bo tako samoumeven, kot na primer to, da si zjutraj umijete zobe, greste na stranišče, si skuhate kavo, se stuširate in podobno. Toda sčasoma lahko tek vrinete v samoumevne navade, ki jih počenjate dnevno.

To lahko dosežete tudi tako, da zvečer tekaške čevlje postavite kar v kopalnico. In ko si boste zjutraj umili zobe, jih boste zagledali, obuli in naredili prvih nekaj kilometrov. Nato vas bosta doma pričakala odlična jutranja kava ter prijeten tuš.

4. Če ne zmorete teči sami, si poiščite tekaškega prijatelja

Ljudje se razlikujemo tudi v tem, da nekateri najraje tečemo sami in nas zjutraj, čez dan ali zvečer ne zmoti, če nas ne čaka tekaški prijatelj, ki bi nam dajal še dodatno motivacijo, da se teka udeležimo. Po drugi strani pa je med vami zagotovo nekaj takih oseb, ki že zdaj dobro veste, da si boste morali za tek poiskati sorodno dušo, ker bo to pač eden od pogojev, da bo tek postal vaša zdrava navada.

Ne glede na to, ali boste tekli sami, v dvoje ali v večji skupini, pa vam želimo, da si tek čim prej prikličete v podzavest in da ta zdrava rekreacija postane del vašega vsakdana.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.