Učinki jemanja glutamina in njegove koristi

209
L-Glutamin

Verjetno ste že vsi kdaj slišali za glutamin – najpogostejšo aminokislino v našem telesu, ki ima ključno vlogo pri številnih procesih. Uvrščamo ga med pogojno esencialne aminokisline, kar pomeni, da ga naše telo pod normalnimi pogoji proizvaja samo, vse pogosteje pa se ga uživa tudi kot dodatek.

Glutamin se naravno nahaja v različnih živilih. Največ ga najdemo v beljakovinah živalskega izvora, kot so jajca, goveje meso ali posneto mleko, sicer pa je v manjših količinah prisoten tudi v drugih beljakovinah. Če boste v prehrani zaužili dovolj beljakovin, boste s tem dobili tudi dovolj glutamina.

Glavni razlog za jemanje glutamina v obliki dodatka je običajno povečana telesna aktivnost. Prav tako pa so potrebe po njem večje v primeru stresa, poškodb ali bolezni. Zaradi tega ga telo ne zmore proizvesti v normalnih količinah, zaradi česar se njegova raven običajno izčrpa.

Najpomembnejše koristi jemanja glutamina

Glutamin ima v telesu zelo pomembno vlogo, zato mu v zadnjem času posvečamo vse več pozornosti. Med najpomembnejšimi funkcijami je vsekakor proizvodnja beljakovin za mišično tkivo, zaradi česar so naše mišice močnejše. Glutamin predstavlja gorivo za celice, ki ščitijo črevesje, prav tako pa pomaga pri razstrupljanju jeter.

Glutamin Enervit Gymline Glutammina 400g
Enervit Gymline Glutammina 400g – Extreme Vital

Številne študije so pokazale tudi ogromno pozitivnih koristi na imunski sistem. Med drugim blaži negativne učinke zdravljenja raka, kot so izguba mišične mase, razna vnetja, slabost, bruhanje in driska. Njegovo jemanje je povezano s krajšim bolnišničnim zdravljenjem in celo nižjo stopnjo umrljivosti.

1. Podpora imunskemu sistemu

Glutamin predstavlja glavni vir goriva za limfocite – bele krvne celice, ki se borijo proti okužbam in boleznim. Dejstvo je, da se raven glutamina v krvi bistveno zmanjša v času bolezni ali poškodbe, kar posledično tudi zmanjša sposobnost imunskih celic, da branijo telo. Študije so pokazale, da lahko jemanje glutamina v času bolezni bistveno izboljša čas okrevanja in zmanjša zaplete.

2. Podpora zdravemu črevesju

Podpora imunskemu sistemu je močno povezana tudi z učinkovanjem glutamina na črevesje. Dokazano je, da glutamin pomaga ohranjati črevesno sluznico in zagotavlja nemoteno absorpcijo hranil, ki jih naše telo potrebuje. Na ta način podpira dobro zdravje črevesja in ga ščiti pred resnimi težavami, kot je na primer sindrom razdražljivega črevesja.

Naše črevesje je največji organ v telesu, zato mnogi znanstveniki podpirajo trditev, da je glutamin odlična podpora za boljšo imunost. Prav tako pa lahko dodatki glutamina močno koristijo ljudem s črevesnimi boleznimi, kot so na primer Crohnova bolezen, celiakija in vnetje črevesja.

3. Pomoč pri obnovi mišic

Glede na to je, da je glutamin aminokislina, je povsem logično za pričakovati, da je potreben za vzdrževanje mišičnih beljakovin. Zato ni nič presenetljivega, da je najprej postal priljubljen dodatek med fitneserji, saj naj bi spodbujal pridobivanje mišične mase in izgorevanje maščob. Znanstveniki te trditve sicer še preučujejo, zagotovo pa jemanje glutamina bistveno zmanjša utrujenost in izboljša regeneracijo po vadbi.

Študije so pokazale, da so imeli športniki ob jemanju glutamina bistveno manj mišičnih bolečin in so izgubili bistveno manj moči. Prav tako pa lahko zmanjša tveganje za pojav poškodb mišic in poveča učinkovitost vadbe.

Ima jemanje glutamina stranske učinke?

Ker naše telo že samo po sebi proizvaja glutamin in ga najdemo v številnih živilih, velja za popolnoma varnega, če ga zaužijemo v normalnih količinah. Količina in pogostost jemanja sta odvisna predvsem od razloga, zakaj ga želite jemati.

Na splošno velja, da uživanje glutamina od 5 do 45 gramov na dan in ne več kot 6 tednov, nima nobenih posebnih stranskih učinkov. Vsekakor je potrebno slediti priporočenim količinam na izdelku, nikoli pa ni odveč, če se pred njegovim jemanjem posvetujete z zdravnikom.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.