Prehrana športnikov in imunski sistem

Prehrana športnikov

Jesenski in zimski čas zelo pogosto preživljamo tako, da prebolevamo gripo ali prehlad, saj se takrat poveča tveganje za okužbe. To se dogaja tudi v športu, čeprav lahko športnik različnim virusom podleže tudi spomladi in poleti, še posebej, ko ob nepravilni prehrani izvaja preveč naporne treninge.

Zato nam najbrž ni potrebno posebej poudariti, kako pomembno vlogo za ohranjanje naravne obrambe telesa ima prav pravilna prehrana. Le-ta mora zagotoviti povečane potrebe po energiji, obenem pa telo oskrbeti z zadostno količino hranljivih snovi, se pravi z ogljikovimi hidrati, maščobami, beljakovinami ter vitamini in minerali.

Kaj je imunski sistem in zakaj nam pade odpornost?

Imunski sistem je naravni obrambni sistem telesa. Varuje nas pred škodljivimi zunanjimi in notranjimi dejavniki. Na določen dejavnik imunski sistem sproži posebno delovanje imunskih celic, citokinov, protiteles ter ostalih elementov imunskega sistema.

Odpornost športnikov lahko pade zaradi različnih razlogov. Na prvem mestu naj omenimo povišano raven stresnih hormonov. Intenzivna telesna dejavnost in povečana poraba kisika v celicah namreč vodita do oksidativnega stresa, pri tem pa se tvorijo škodljivi prosti radikali, ki slabijo imunski sistem. Poleg tega so športniki med vadbo precej izpostavljeni različnim povzročiteljem okužb v vdihanem zraku.

Kako si lahko okrepite imunski sistem?

Zaradi zgoraj napisanega ni nič čudnega, da športniki pogosto posegajo po različnih spodbujevalcih imunskega sistema. Vse z namenom, da bi v času treningov ostali čili in zdravi. Tako lahko na trgu najdete različne snovi za krepitev obrambnega sistema.

  • Za ohranjanje učinkovitega imunskega sistema sta zelo pomembna minerala železo in cink ter različni vitamini, med katerimi naj omenimo vitamine C, A, E, B6 in B12. Vitamini namreč sodelujejo pri nastajanju beljakovinskih struktur v imunskih celicah.
  • Prav tako so zelo pomembne različne aminokisline, ki sodelujejo pri nastajanju obrambnih celic. Vsebnost aminokislin lahko namreč pri dolgotrajnem intenzivnem športu upade.
  • Priporočamo redno uživanje probiotikov, ki vplivajo na pozitivno ravnovesje med pozitivnimi in negativnimi bakterijami v človeških prebavilih.
  • Ne pozabite na echinaceo – to je rastlinski izvleček, ki je med športniki zelo priljubljen. Kako tudi ne, saj echinacea dokazano vpliva na izboljšanje imunosti.
  • Omenimo naj še druge sestavine prehrane, na primer kurkumo, ki je indijska začimba s protivnetnim učinkom. Potem so tu še različni flavonoidi, ki jih najdemo v sadju in zelenjavi ter imajo antioksidativno delovanje.
  • Pomembna je še ustrezna hidracija pred, med in po vadbi, saj boste le tako dosegli dobre rezultate in učinkovito regeneracijo.

Za konec naj še enkrat poudarimo pomen zdrave in uravnotežene prehrane, ki zagotavlja tudi dovolj vitaminov in mineralov. Zato vam poleg sadja in zelenjave priporočamo še različne multivitaminske dodatke, ki bodo pokrili prav vse potrebe vašega telesa po vitaminih in mineralih.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja