Kako preprečiti poškodbe pri teku?

17
Poškodbe pri teku

Za tek lahko trdimo, da je ena od najdostopnejših in tudi najcenejših športnih dejavnosti. To sta dva dobra razloga, da se z njim ukvarja toliko ljudi. Še pomembneje je, da s tekom uživamo v naravi, dobri družbi, odpravljamo odvečno težo, skratka uživamo v zdravem načinu življenja.

Tako kot se poškodbam ne moremo povsem izogniti pri drugih športnih vadbah, se jim tudi pri teku ne bomo mogli izogniti kar tako, če ne bomo upoštevali nekaterih osnovnih pravil. Sicer pa se poškodbe najpogosteje pojavljajo pri tekačih, ki se že dolgo niso športno udejstvovali, iznenada pa si zaželijo gibanja in pri tem pretiravajo.

Najpogostejše poškodbe pri teku

Med najpogostejše poškodbe pri teku uvrščamo:

  • Tekaško koleno: je med vsemi poškodbami najpogostejša in lahko traja kar dolgo časa. Za uspešno zdravljenje obstaja kar nekaj metod, na primer valjčkanje s posebnimi napravami, tako imenovana Tecar terapija in podobno.
  • Tendopatija ahilove tetive: Zdravljenje tendopatije ahilove tetive je odvisno predvsem od vaše vztrajnosti. K hitrejši rehabilitaciji pa pripomorejo fizioterapevtske aparature.
  • Plantarni fasciitis: Za zdravljenje plantarnega fasciitisa je pomembno pravilno hlajenje stopala in aplikacija kinezioloških trakov.
  • Poškodbe mišic: Pri teku od vas zahtevajo počitek, hlajenje, kompresijo in dvig okončine nad nivo srca.

Koristni napotki za preprečevanje poškodb pri teku

Na tek se je najprej treba dobro pripraviti; in to predhodno, s pravilnimi vajami. Najpogosteje se poškodbe pri teku pojavljajo prav zaradi tega, ker se tekači nanj ne pripravijo dobro. Če ste mislili, da s tem mislimo samo na učinkovite vaje za segrevanje pred tekom, se pošteno motite.

Dobre oziroma zadostne priprave na tek vključujejo še izvajanje stabilizacijskih vaj za trup, ki so nujno potrebne za pravilen tek. Ko boste na tek pripravljeni, na začetku ne pretiravajte s hitrim tempom, ker vas tudi ta lahko kaj hitro pripelje do poškodbe. Med tekom si po potrebi dovolite hoditi, saj vam bo vmesni počitek dobro del.

Torej, za preprečevanje poškodb med tekom je najkoristneje, da:

  1. se dobro ogrejete z razgibalnimi vajami in tekaškimi vajami;
  2. začnete teči na ravni podlagi;
  3. pazite na način teka: boki naj bodo visoko, glava vzravnana, dlani ne smejo prečkati medialne črte;
  4. tek poteka po prstih brez nabijanja pete ob podlago;
  5. poskrbite za dobro hidracijo.

Če se boste držali vseh napotkov, ni strahu, da bi na poškodbo med ali po teku naleteli kar tako. Obenem ne pozabite na izbor pravilne tekaške obutve in oblačil, ki jih morate ustrezno prilagoditi letnemu času.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.