10 super živil, ki jih morate poskusiti

16
Super živila

Super živila vzbujajo mešane strasti. Medtem ko jih nekateri neprestano vključujejo v svoje zdrave recepte, jih drugi štejejo le za modno muho. Tako kot vsaka druga novost je tudi ta pri nekaterih izzvala navdušenje, pri drugih pa zavračanje.

Ste vedeli, da je celo krompir bil nekoč za nekatere “strup”, za druge pa rešitev za bedo in lakoto? Tako so tudi super živila za nekatere moda in tržni izdelek, za druge pa bogat vir zdravja.

Kaj so super živila?

Na splošno gre za eksotična živila, ki jih večina javnosti ne pozna oziroma o njih ve bolj malo. Pogosto gre za semena, jagodičevje ali posušene izdelke v prahu, ki jih v majhnih količinah dodamo v smutije, sokove, solate ali katere koli pripravke, s katerimi želimo izboljšati svoje zdravje.

Super živila niso torej živila, ki bi jih na novo izumili. So le živila, ki se običajno uporabljajo v vsakodnevni prehrani oddaljenih krajev. Večja skrb za izboljšanje zdravja s pomočjo živil je privedla do tega, da so določena postala nekoliko bolj izpostavljena.

Številna eksotična super živila bodo sčasoma postala običajna. To dokazuje že zgodovina: prvo super živilo je bila banana. Nekdo je leta 1900 pisal o prednostih sadeža, ki ga je narava izolirala v poseben ovoj, ki je odporen na mikrobe.

Seznam super živil, ki je prišel na slovenski trg, je precej obsežen. Na policah različnih trgovin tako lahko najdemo: aronijo, kokosov sladkor, goji jagode, camu camu, alge chlorella, chia semena, kurkumo, splirulino, maco, noni, matcha čaj, pšenično travo, čisti kakav, lucumo, baobab, črni česen, jagode acai in še mnogo drugih živil.

1. Goji jagode

Goji jagode prihajajo iz Himalaje. Poznavalci jim pripisujejo skrivnost dolgega življenja, saj odlično vplivajo na imunski sistem človeka.

Goji jagode

Če boste zaužili 20 do 30 gramov jagod na dan, boste dobro zaščitili oči in kožo. Goji jagode preprečujejo tudi bolezni srca in ožilja ter zavirajo procese staranja.

2. Alge chlorella

Chorella je alga, bogata z betakarotenom, železom, cinkom in beljakovinami. Lahko je celo vir vitamina B12. Znana je tudi po najvišji koncentraciji klorofila – zelene snovi, ki ima pri fotosintezi vlogo antioksidanta. Odlikujejo jo čistilni učinki v človeškem telesu, zato se uporablja tudi pri razstrupljevanju.

3. Lucuma

Lucuma je koristna za zdravje črevesja, skrbi za našo kožo, bogata je z vitamini skupine B in je odličen nadomestek belega sladkorja.

4. Camu camu

Vsebuje ogromno vitamina C, zaradi tega je močan antioksidant, ki koristi našemu zdravju.

Camu camu

Po nekaterih študijah naj bi sadež vseboval 60-krat več vitamina C kot pomaranče, zato krepi človeško telo ter prinaša energijo in dobro počutje. Poleg tega camu camu ščiti jetra, skrbi za sluznico in preprečuje okužbe.

5. Kokosov sladkor

Kokosov sladkor lahko uporabljamo tako kot rjavi sladkor, je prijetnega okusa in ne povzroča dviga glukoze v krvi. Vsebuje tudi minerale in vitamine skupine B.

6. Semena chia

Chia semena vsebujejo ogromno maščobne kisline omega-3, ki je potrebna za zdravje celic, še zlasti tistih v živčnem sistemu. Številne študije kažejo, da ščitijo srce in preprečujejo degenerativne nevrološke bolezni. Chia semena imajo tudi protivnetni učinek in lahko zmanjšajo nelagodje pri artritisu.

Chia semena

Super živila z vsebnostjo omega-3 maščobnih kislin so priporočljiva vsem, ki ne uživajo rib, ki so glavni vir teh maščobnih kislin.

7. Maca

Maca je odlično živilo, polno vlaknin, kalcija, natrija, kalija, fosforja, cinka, mangana, magnezija in vitaminov skupine B. Znana je tudi po svojih afrodizijskih lastnostih. Prav tako blaži učinke stresa ter utrujenosti.

8. Acai jagode

Jagode acai so bogate z antioksidanti in maščobnimi kislinami omega 3, 6 in 9. Poleg tega imajo nešteto koristnih snovi za imunski sistem, raka ter nenazadnje tudi za spolno življenje.

Acai jagode

Pomagajo pri vzdrževanju hormonskega ravnovesja, količino glukoze v krvi, kar omogoča visoko stopnjo telesne aktivnosti, koncentracije in budnosti. Pomagajo tudi pri premagovanju vsakodnevnega stresa.

9. Črni česen

Črni česen je bogat z vitaminom C in je pomemben antioksidant, ki deluje kot imunski stimulator. Pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka, olajša delovanje jeter, odstranjuje sledi lipidov in holesterola, izboljša cirkulacijo krvi in zmanjšuje glavobole. Odličen je za vse, ki se borijo z revmo ali artritisom.

10. Baobab

Baobab je super živilo, bogato z minerali, vitaminom C in železom. Uživanje spodbuja krvni pretok in zmanjša možnost za srčno-žilne bolezni. Ker vsebuje tudi veliko kalcija in magnezija, krepi kosti. Zato se ga priporoča vsem, ki jih pestijo degenerativne bolezni, kot je osteoporoza. Zaradi visoke vsebnosti kalija pa je baobab odličen vir energije.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.