Vse, kar morate vedeti o hidracijskih napitkih

72
Hidracijski napitki

Biti ter ostati hidriran lahko pomembno vpliva na našo učinkovitost. Hidracija je namreč predpostavljena kot stanje zdravih oseb; oseb, ki vzdržujejo vodno ravnovesje. Pokazatelja stanja hidracije sta barva ter količina urina. Piti pa je potrebno toliko, da se izguba vode uravna. Procesi v telesu proizvedejo približno 250 mililitrov vode, iz hrane pa jo lahko dobimo še 750 mililitrov. Da dosežemo priporočen dnevni vnos, moramo v telo vnesti še 1,5 litra tekočine.

Pitje vode in druge primerne tekočine pa je ključno tudi pred treningom, med ali po njem. Vodo ali hidracijske napitke je treba piti v rednih intervalih – če smo žejni ali ne. Voda je v primerjavi s športnim napitkom pogosto boljša izbira. Ker pa v določenih situacijah ravno hidracijski napitki lahko zasedejo častno mesto pri hidraciji, v nadaljevanju predstavljamo, kaj vse je dobro vedeti o njih.

Dve ključni nalogi hidracijskega napitka

Omenili smo, da je voda običajno najboljši napitek v času vadbe in po njej. Dobrodošli pa so tudi hidracijski napitki, a je njihova uporaba smiselna samo, če je vaš trening daljši od ene ure. Še posebej zaželeni so pri vzdržljivostnih športnih ter ultramaratonskih atletih. Tovrstni napitki so mešanica vode, elektrolitov in ogljikovih hidratov.

Hidracijski napitki Science in Sport (Go Electrolyte)
Hidracijski napitki Science in Sport (Go Electrolyte) – Extreme Vital

Športni napitki imajo dve poglavitni funkciji: nadomeščanje vode in elektrolitov ter vnos manjše količine ogljikovih hidratov, ki jih porabljajo mišice. In ravno zaradi vsebnosti ogljikovih hidratov so tako zelo zaželeni, saj predstavljajo dodatni vir energije med treningom. Še zlasti hidracijski napitki koristijo, če vadba poteka več kot eno uro.

Optimalna hidracija med treningi in tekmovanjem

Hidracijski napitki so torej zlasti dobra izbira za športnike. Omogočajo odlične pogoje za vrhunske rezultate. Sodijo v kategorijo športnih napitkov z ogljikovimi hidrati in elektroliti. Učinkovito omogočajo oskrbo z energijo ter optimalno hidracijo med treningom in tekmovanjem.

Takšen napitek pripravite skupaj z vodo. Določeno mero praška zmešate v priporočeni količini vode. Priporočljivo je, da vsako uro vadbe užijete največ en hidracijski napitek.

V obliki praška ali tablet

Na trgu so na voljo praški in tablete za pripravo hidracijskih napitkov. Še zdaleč pa takšen napitek ni primeren samo za rekreativne in profesionalne športnike. Lahko se ga uporabi kadar koli je to potrebno, na primer:

  • za splošno hidracijo,
  • na potovanjih,
  • za hidracijo v vročih krajih,
  • za pohodništvo, tek, plavanje, nogomet, atletiko, kolesarjenje, torej za rekreativne in profesionalne športnike.

Izboljša spodobnost telesa

Kombinacija virov energije in elektrolitov v hidracijskem napitku učinkovito izboljšuje sposobnost telesa, da absorbira vodo med vadbo, ohranja vzdržljivost ter dobro ščiti pred krči. Izdelek je potrebno zmešati na podlagi navodil za uporabo, da se lahko doseže želene vrednosti energije in hidracije.

Hidracijski napitki Enervit (Sport Isotonic)
Hidracijski napitki Enervit (Sport Isotonic) – Extreme Vital

Pri športnih aktivnostih je dobro popiti en ali dva kozarca, in to že pred pričetkom vadbe. Za uživanje so hidracijski napitki priporočljivi tudi po aktivnosti, čeprav morda nismo žejni. To namreč pomaga dopolniti hranila in tekočino, ki jih je telo izgubilo med rekreacijo, ter nadaljevati z vadbo.

Pomembno pa je, da tovrstnih napitkov ne mešate z energijskimi pijačami ali stimulansi. Ne gre namreč za ene in iste izdelke oziroma učinkovine.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.