Ogljikovi hidrati kot gorivo za športnike

22
Ogljikovi hidrati

Številne raziskave kažejo na to, da v primeru pomanjkanja ogljikovih hidratov naše telesne sposobnosti lahko zelo upadejo. In če se intenzivno ukvarjamo s športom, je ta podatek še toliko pomembnejši. Ogljikovi hidrati bi morali predstavljati vsaj 55 % dnevnega vnosa kalorij pri športnikih. Določene oblike športa zahtevajo tudi do 70 % vnosa takšnih snovi.

Ogljikovi hidrati namreč veljajo za najboljše gorivo, vsekakor pa je potrebno vzporedno z njimi uživati še zadostno količino maščob in beljakovin. Ker pa le malo ljudi ve, da je za najboljše športne rezultate ključen tip, količina in tudi časovni razpored vnosa ogljikovih hidratov, vam bomo v nadaljevanju zaupali nekaj najpomembnejših informacij, ki se na to navezujejo.

Katere tipe ogljikovih hidratov poznamo?

Glede na hitrost pretvorbe v energijo ogljikove hidrate delimo na monosaharide, disaharide, polisaharide in na vlaknine.

  1. Monosaharidi: Po enostavnih ogljikovih hidratih ali sladkorjih naj bi športniki posegali le pred in med aktivnostjo. Med njimi ima posebno mesto fruktoza, ki je pri športnikih priljubljena zaradi nizkega glikemičnega indeksa. V praksi to pomeni majhen vpliv na dvig krvnega sladkorja. Tako je na primer sadje za njih odlično živilo. Kljub temu pa naj športniki z njim ne pretiravajo.

  1. Disaharidi: Kompleksni ogljikovi hidrati se za uživanje priporočajo predvsem, ko gre pri športni dejavnosti za hitrost, moč in eksplozivnost. Za vzdržljivostne športe je značilno, da od ljudi zahtevajo bistveno več uživanja maščob. Te so potrebne za dolgotrajne in nizko intenzivne vadbe. Sestavljeni ogljikovi hidrati se prebavljajo počasneje ter se postopoma sproščajo v krvni obtok.
  2. Polisaharidi: Med te vrste ogljikovih hidratov sodijo npr. kruh, riž, stročnice, zelenjava in testenine.
  3. Vlaknine: So del sestavljenih ogljikovih hidratov in v prehrani športnikov prav tako zavzamejo zelo pomembno mesto, ker ohranjajo zdravje, obenem pripomorejo k veliko boljši prebavi in počasnejšemu sproščanju energije. Optimalno bi bilo, da bi vsak športnik na dan zaužil vsaj 30 gramov vlaknin.

Za še hitrejši napredek

Pri prehranjevanju si vsekakor lahko pomagate tudi z dobro in pravo izbiro najrazličnejših prehranskih dopolnil, kot so energijske ploščice, energijski geli, visoko ogljikohidratni napitki ipd., ki jih najdete v specializiranih trgovinah. Za nasvete, kje kupiti najboljše tovrstne izdelke, se lahko obrnete na splet, kjer vam številni strokovnjaki svetujejo na forumih, z njimi pa se lahko povežete tudi preko telefonskega pogovora ali spletne pošte.

Ogljikohidratni napitek High5 EnergySource
Ogljikohidratni napitek High5 EnergySource (na voljo v trgovini Extreme Vital).

Sicer pa so v specializiranih trgovinah s prehranskimi dopolnili in drugimi koristnimi izdelki za športnike zaposleni strokovno podkovani prodajalci, ki vam lahko svetujejo kar v živo. Opozarjamo pa vas, da pri jemanju prehranskih dopolnil nikakor ne pozabite na pomembnost živil, ki jih dajete na krožnik. Brez raznovrstnosti bo uspeha le malo ali celo nič, škodili boste tudi svojemu zdravju.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.