Podobno kot se lahko predrejo pnevmatike na avtomobilu, se lahko to hitro zgodi tudi na gorskem kolesu. Potreben je le kakšen žebelj, oster kamen ali trn in vaša kolesarska dogodivščina se konča.
To pa lahko preprečite, če znate zamenjati pnevmatiko. A tudi to vam nič ne koristi, če s seboj nimate ustreznega orodja in spravljene rezerve. V izogib temu, da obtičite ob cesti, je zato najbolje, da se menjave pnevmatike na gorskem kolesu naučite kar sami.
Odstranjevanje kolesa z okvirja
Kadar se soočate s predrto pnevmatiko, je prva stvar, ki jo morate storiti, da odstranite kolo. Postopek je takšen, da sprostite zavore in odvijete matice na obeh straneh kolesa ter tako snamete kolo z okvirja. Nekatera kolesa imajo lahko tudi poseben vzvod za sprostitev, ki omogoča hitrejše odstranjevanje.
Sproščanje pnevmatike z obroča
Potem ko ste odstranili kolo, je potrebno z obroča kolesa sneti plašč oziroma pnevmatiko. Za to boste potrebovali plastični snemalec plašča, ki ga je med kolesarjenjem priporočljivo imeti vedno s seboj.
Če je v pnevmatiki še vedno veliko zraka, ga najprej spustite ven skozi ventil, nato pa s pomočjo plastičnega snemalca ločite pnevmatiko od obroča. Začnite na nasprotni strani ventilčka, da se izognete morebitnim poškodbam. Ko boste en del zrahljali, se s plastičnim snemalcem le še pomikajte vzdolž obroča, dokler pnevmatika ni v celoti ločena od njega.
Preverite ostre predmete
Sedaj morate najprej preveriti, ali so v pnevmatiki ostanki ostrih predmetov, ki bi lahko povzročili ponovno predrtje. S prsti potipajte po notranji strani pnevmatike in prevrite, če začutite kaj ostrega. V tej fazi se morate odločiti, ali boste zakrpali predrtje ali zamenjali zračnico.
Zamenjava zračnice
Najenostavnejši način, da se čim hitreje vrnete na pot, je popolna izpraznitev zračnice in zamenjava z novo. Če imate to možnost, lahko preskočite naslednji korak krpanja zračnice.
Krpanje predrtja
Veliko kolesarjev s seboj ne vozi rezervne zračnice, imajo pa komplet za krpanje predrtja. To je sicer še vedno dovolj hiter postopek, a je le nekoliko bolj zapleten od menjave zračnice.
Najprej je potrebno poiskati mesto predrtja. Eden od načinov je, da zračnico potopite v vodo in poiščete, od kod uhajajo mehurčki. Zračnico lahko tudi prislonite k ušesom in jo krožno premikate toliko časa, dokler ne zaslišite uhajanja zraka. Koristno je poznati oba načina, saj ne boste imeli vedno možnosti, da bi potopili pnevmatiko v vodo.
Sedaj ko ste našli mesto predrtja, ga zakrpajte s pomočjo posebnega kompleta za krpanje zračnic. Najprej se morate prepričati, da je mesto predrtja čisto in suho, nato pa obliž položite preko luknjice in počakajte nekaj minut, da se popolnoma prilepi na zračnico. Nato lahko ponovno preverite morebitno puščanje zraka in postopek po potrebi ponovite.
Ponovna namestitev pnevmatike
Da boste lažje namestili pnevmatiko, morate zračnico najprej nekoliko napihniti, da dobi neko obliko. Zračnico položite v obroč tako, da začnete pri ventilu in jo postopoma namestite na obroč. Ko je zračnica pravilno nameščena, namestite na obroč še pnevmatiko.
To najlažje storite tako, da pritisnete kolo ob stegna ali tla, z obema rokama pa na nasprotnih koncih hkrati potisnete pnevmatiko v obroč. Zadnji del je morda za koga nekoliko težji, a si lahko zopet pomagate s plastičnim snemalcem plašča.
Polnjenje pnevmatike
Sedaj je potrebno le še uporabiti kolesarsko tlačilko za polnjenje pnevmatike. Močno jo pritisnete na ventil, da se ne premika ali spušča zraka, in pnevmatiko napolnite do želene trdote.
To je vse, kar morate vedeti o menjavi pnevmatik na gorskem kolesu. Pomembno pa je, da lahko to tehniko menjave uporabite tudi pri kateri koli drugi vrsti kolesa in se s tem izognete, da bi obtičali na cesti.