5 pozitivnih učinkov smučanja na zdravje

36
Smučanje - pozitivni učinki na zdravje

Užitek vsekakor ni edina stvar, ki vam jo prinaša smučanje. S to zimsko aktivnostjo lahko v eni uri pokurite kar 500 kalorij, okrepite trebušne mišice ter srčno-žilni sistem, izboljšate telesno odpornost ter zmanjšate simptome depresije.

Redna smučarija vam torej poleg užitkov lahko prinese še polno mero zdravja!

1. Smučanje topi kilograme

V enem tednu z intenzivnim smučanjem lahko izgubite tudi do dva kilograma. Če raje smučate po bolj strmem terenu, se bodo kilogrami topili še hitreje. Dober razlog za hujšanje je še nizka temperatura v okolici. Če je pod ničlo, mora vaše telo poskrbeti, da se temperatura telesa dvigne. Na ta način pokurite še več kalorij.

In če se vam bo med smučanjem uspelo izogniti še privlačnim zadevam, kot so slaščice, vroča čokolada in pivo, bo uspeh pri odpravljanju kilogramov še večji.

2. Smučanje poskrbi za krepitev trebušnih mišic

Med smučanjem morate ostati pokonci, medtem ko drsite po podlagi. To vam uspeva, če sodelujete tudi s ključnimi trebušnimi mišicami. Če so te skrčene, delujejo kot steznik. Krepijo še ostale mišice trebuha in stabilizirajo hrbtenico.

Smučanje krepi mišice
Smučanje je odlična vadba za krepitev mnogih mišičnih skupin.

Z izboljšanjem moči trebušnih mišic boste izboljšali tudi ravnotežje in koordinacijo.

3. Smučanje krepi srčno-žilni sistem

Pri smučanju se vam dvigne srčni utrip. To poveča kroženje krvi, zato v tkivo prihaja več kisika ter hranil. Vse, kar je v krvi odveč, se posledično čim prej izgubi iz telesa.

Med smučanjem se mišice pripravijo na več krvi in kisika, kapilare so bolj obremenjene in mišice se lahko raztegnejo. Hkrati še dobro kurite kalorije. Že 30-minutno smučanje dobro poskrbi za srčno-žilni sistem.

4. Smučanje dobro vpliva na vse glavne mišične skupine

Smučanje je dobro za vse glavne skupine mišic, a med vadbo so najbolj obremenjene notranje ter zunanje mišice stegen, mišice na zadnjici in mišice upogibalke. To je posledica naprej nagnjenega položaja med smučanjem.

V izogib bolečinam v mišicah in poškodbam mišičnih vlaken se morate pred smučanjem vsaj 10 minut primerno ogrevati. Po vadbi pa se morate prav tako deset minut primerno raztezati in se ohlajati. Zlasti morate poskrbeti za spodnji del nog, tetive, stegna, zgornji in spodnji del hrbta ter roke. Raztezanje vsakega dela v ustreznem položaju bi moralo trajati 40 sekund.

5. Smučanje odganja znake depresije

Če ste bili kdaj ob vožnji na smučanje slabe volje zaradi vseh tegob zadnjega časa, so vas na cilju razveselile urejene proge, razigrane skupine smučarjev in vzdušje na sploh.

Še preden ste se sploh uspeli preobleči v smučarsko opremo, ste na obraz dobili velik nasmeh, okoli vas so se zbrali prijatelji, s katerimi se vsako leto srečate na smučanju, in se z njimi dogovorili za prvo pijačo po prvi uspešno opravljeni smuki. Težave so v hipu izginile!

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.