Tek s trakom za kolensko oporo: DA ali NE?

23
Tek s kolenskim trakom

Večina tekačev se je že kdaj srečala z bolečinami v kolenih, ne glede na to, ali so te posledica pretirane vadbe ali kakšnega drugega razloga. Koleno je eden najpogostejših bolečih predelov pri tekačih. Če poskušate odpraviti težave s kolenom, ste verjetno že razmišljali tudi o tem, da bi si na koleno namestili trak za kolensko oporo.

Vendar je težko ugotoviti, ali vaše bolečine v kolenu res zahtevajo dodatno podporo. Poleg tega je na voljo toliko različnih vrst opornic – katera bo ustrezala vašim potrebam? V nadaljevanju navajamo nasvete o tem, ali bi morali nositi opornico, kako izbrati pravo opornico in kdaj lahko bolečine v kolenu pomenijo obisk pri zdravniku.

Kako naj vem, ali naj tečem s trakom za kolensko oporo?

Opornica na splošno izvaja pritisk okoli različnih struktur kolena in tako poskuša ublažiti bolečino ali zagotoviti podporo za stabilnost kolena. Bolečine v kolenu lahko na neki točki začnejo ovirati vaš urnik teka ali treninga. Kdaj je torej čas, da razmislite o opornici?

Če ni prišlo do akutne poškodbe in se je vaša bolečina začela postopoma, bi bilo morda vredno poskusiti z opornico. Uporabite pa jih lahko tudi, še preden pride do poškodbe – prav iz tega razloga jo preventivno uporabljajo številni profesionalni športniki, saj je kolenska opornica odlično orodje za dinamične športnike na visoki ravni za zaščito pred poškodbami, ki so jim vsakodnevno izpostavljeni.

Kolenska opornica
Katera kolenska opornica bo najprimernejša, je odvisno od vaše težave.

Vendar pa je trak za kolensko oporo najbolje uporabljati pod vodstvom strokovnjakov, ki vam pomagajo ugotoviti vzrok bolečine v kolenu. Za tekače je lahko opornica za koleno skupaj s fizikalno terapijo dober začasni dodatek za odpravo vseh osnovnih težav, ki so povzročile bolečino v kolenu.

Kateri trak za kolensko oporo pri vašem teku je za vas najboljša izbira?

Preden preizkusite določeno kolensko opornico, se posvetujte z zdravnikom, da se prepričate, da ste našli pravo opornico za vas. Priporočila in mnenja na raznih straneh, kot je Amazon, vam lahko sicer predlagajo dobro blagovno znamko, vendar mora biti uporaba opornih trakov le po presoji strokovnjaka. Priporočila strokovnjaka, kot so zdravnik fizioterapevt, zdravnik ortoped ali zdravnik športne medicine, so zato za vas najbolj zanesljiva priporočila.

Na splošno lahko trakove za kolensko oporo razvrstimo v tri vrste:

  • Kolenska opornica v obliki kompresijskega rokava: kompresijski rokav vam nudi najnižjo stopnjo podpore. To je običajno prva vrsta, ki jo poišče večina tekačev, in je na splošno varna, da si jo nadenete (tudi preventivno), ko začutite kakršno koli bolečino. Ta vrsta opornice je le tesen rokav okoli sklepa, ki omejuje nastajanje otekline in izboljšuje samopremikanje sklepa v prostoru. In čeprav je ta opornica najmanj okorna in je pri teku skorajda ne čutite, pa je tudi najmanj podporna.
  • Patelarna opornica: naslednja, višja stopnja podpore, je patelarna opornica. Pomaga vam voditi koleno, da se premika bolj naravnost in tako razbremeni tetivo. Podobna je kompresijskemu rokavu, vendar vsebuje odebeljeni del, ki deluje na pogačico. Tovrstne opornice se pogosto uporabljajo pri močnejših bolečinah v kolenu in pri težavah s tetivo kolena.
  • Medialna/lateralna opornica: najvišjo raven podpore nujdijo medialne/stranske podporne opornice. Te imajo močne tečajne dele, ki preprečujejo, da bi se koleno udiralo in izpadalo. Uporabljajo se za zaščito kolenskih vezi, zlasti medialnih in lateralnih kolateralnih vezi, pred zvini in raztrganinami.

Kdaj se je traku za kolensko oporo bolje izogniti?

Opornica za koleno seveda ne bo mogla odpraviti vseh težav s kolenom in v nekaterih primerih se zanjo ne bi smeli odločiti. Če ima nekdo akutno poškodbo ali travmo kolena, ki jo je povzročil na primer padec ali zvin kolena, je najbolje, da se oglasi pri zdravniku in se prepriča, da ne gre za nič resnejšega.

Če opazite vztrajno otekanje, nezmožnost popolnega upogibanja ali ravnanja kolena, ali če se bolečina stopnjuje, ko dlje časa tečete, in kar ne izgine, tudi ko ste že ogreti, je čas, da obiščete zdravnika. Prav tako ni priporočljivo nošenje opornice samo zato, ker jo lahko.

Zaključek

Trakovi za kolensko oporo so lahko odličen pripomoček, da vas med tekom kolena ne bolijo, a če se nanje stalno zanašate, to lahko pomeni, da gre za globlji problem, ki zahteva posvet z zdravnikom ali fizioterapevtom.

Če vam kolenske opornice lajšajo bolečino, jih seveda uporabljate dolgoročno, če pa bolečine trajajo dlje kot nekaj mesecev, je vredno iti na pregled, da se prepričate, da ne gre za nič resnejšega, ter dobite profesionalno mnenje strokovnjakov, ali s tekom sploh lahko nadaljujete.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.