6 prehranskih dopolnil za športnike

Prehranska dopolnila za športnike

Človeško telo nujno potrebuje hranilne snovi, saj ga le-te obdržijo v pogonu in mu omogočajo normalno delovanje. Tako moramo veliko pozornost nameniti temu, kaj vnašamo v svojo telo. To velja še toliko bolj, če se ukvarjamo s športom, pa naj bo to rekreativno ali profesionalno.

Kaj čez dan pojemo, še kako vpliva na to, kakšna je naša fizična pripravljenost, kako učinkovito bomo izvedli določen trening in podobno. Zavedati se namreč moramo, da naše telo ravno med treningom porabi zelo veliko hranil. To potrebo pa je z normalno prehrano kar težko zadovoljiti, zato se vedno več ljudi zateka po pomoč k najrazličnejšim prehranskim dopolnilom.

Prehranska dopolnila se uporabljajo kot dodatek k prehrani, saj z njimi zapolnimo prehranske primanjkljaje. Tako takšna dopolnila vsebujejo vitamine in minerale, aminokisline, maščobne kisline in še bi lahko naštevali. Kaj točno določeno prehransko dopolnilo vsebuje, je seveda odvisno od namena uporabe. Tisti, ki se ukvarjajo s športom, običajno uporabljajo dopolnila, ki poskrbijo za boljšo izvedbo treninga, spodbujajo okrevanje in regeneracijo, spodbudijo koncentracijo in podobno.

Vrste prehranskih dopolnil

1. Beljakovinska dopolnila. So izrednega pomena, saj beljakovine predstavljajo najpomembnejšo hrano za naše mišice. Poznamo štiri vrste beljakovinskih prehranskih dopolnil: aminokislinske, sirotkine proteine, mešane proteine in počasne proteine. Med seboj se razlikujejo glede na hitrost absorpcije in sinteze beljakovin, uživamo pa jih lahko ob različnih delih dneva: po treningu, kot nadomestek obroka, pred spanjem. Vse to je seveda odvisno od sestave dopolnila.

Beljakovinska dopolnila
Beljakovinska dopolnila pogosto jemljejo tisti, ki redno obiskujejo fitnes.

2. Ogljikohidratna dopolnila. Vsebujejo ogljikove hidrate, ki so zelo pomemben vir energije za vsakega športnika. Ta dopolnila zagotovijo energijo, ki bo uporabljena kot gorivo za delovanje mišic. Ogljikohidratna dopolnila so pomembna tudi pri tistih, ki bi radi povečali mišično maso. To pa zato, ker telo spodbudijo k proizvodnji inzulina, ki seveda vpliva na sintezo beljakovin.

3. Dopolnila z maščobnimi kislinami. Vsebujejo esencialne maščobne kisline, torej tiste, ki jih telo ne more proizvesti samo. Brez njih lahko pride do resnih poškodb in motenj v delovanju telesa.

4. Vitaminska in mineralna dopolnila. Naše telo nikakor ne more delovati tudi brez ustreznih vitaminov in mineralov, ki jih samo ni sposobno pridelati v zadostnih količinah. Zato so tu ustrezna prehranska dopolnila, ki so nujno potrebna za optimalno delovanje organizma.

5. Prehranska dopolnila pred vadbo. Uporabljajo se tik pred samo vadbo, saj tako izboljšajo učinkovitost treninga ali tekme. Poskrbijo namreč za več energije in povečano vzdržljivost, pospešujejo tudi regeneracijo ter pomagajo graditi mišično maso.

6. Prehranska dopolnila po vadbi. Poskrbijo za ustrezno regeneracijo. Takšna dopolnila torej zagotovijo vse tiste snovi, ki jih telo potrebuje za hitro in predvsem uspešno okrevanje po vadbi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja