5 pozitivnih vplivov kolesarjenja na zdravje

189
Pozitivni vplivi kolesarjenja na zdravje

Vsi veste, da ima kolesarjenje veliko pozitivnih učinkov na telo in na splošno počutje. Je eden od športov, ki najmanj obremenjujejo sklepe, zato ga priporočamo vsem starostnim skupinam in tudi vsem tistim, ki imate težave s sklepi. Z rednim kolesarjenjem boste prav tako okrepili mišice in pozitivno vplivali na delovanje srčno žilnega sistema.

Za zdravje je potrebno redno kolesariti vsaj 3- do 5-krat na teden, kar pomeni, da je potrebna določena mera vztrajnosti in potrpežljivosti. V nadaljevanju vam predstavljamo 5 najvidnejših pozitivnih vplivov kolesarjenja na zdravje, ki vas bodo še dodatno motivirali, da se usedete na kolo.

1. Učinkovito uravnavanje telesne teže

Kolesarjenje dobro vpliva na hitrost metabolizma, pomaga pri izgorevanju maščobe ter nastanku mišic. Z njim lahko na odličen način poskrbite za nadziranje svoje telesne teže oziroma za njeno zmanjšanje, če imate kilogramov preveč.

Kolesarjenje in uravnavanje telesne teže
Kolesarjenje je aktivnost, ki je kot nalašč za uravnavanje telesne teže.

V kolikor želite s pomočjo kolesarjenja shujšati, nikakor ne boste smeli pozabiti še na zdrav način prehranjevanja. Sicer pa vam bo kolesarjenje pomagalo pokuriti okoli 300 kalorij na uro. Ena od britanskih raziskav je dokazala, da samo polurna vožnja s kolesom na dan v enem letu lahko stopi skoraj pet kilogramov maščobe.

2. Odlična terapija za duševne bolezni

Z redno kolesarsko vožnjo lahko preženete tipične sodobne oblike duševnega zdravja, kot so depresija, stres in tesnoba. Bolezni vam bodo pomagali pregnati sami učinki vadbe, pa tudi užitki, ki vam jih ponuja vožnja s kolesom.

Ko se boste počutili potrte in osamljene ter imeli polno glavo negativnih misli, sedite na kolo. Že po samo nekaj vrtljajih pedal se vam bodo misli zbistrile, počutili se boste bolje, domov pa se boste pripeljali polni energije ter zagona za novo delo.

3. Dober način, da se izognete sladkorni bolezni

Raziskave vse pogosteje kažejo na to, da je pomanjkanje gibanja eden od ključnih vzrokov za nastanek sladkorne bolezni tipa 2.

Finskim raziskovalcem pa je uspelo dokazati, da imajo ljudje, ki kolesarijo najmanj 30 minut na dan, vsaj za 40 % manj možnosti, da se soočijo s to sodobno in precej nadležno boleznijo.

4. Za izboljšanje moči, ravnotežja in koordinacije

Redna kolesarska vadba v veliki meri poskrbi tudi za povečanje moči, ravnotežja in koordinacije. Na ta način preprečuje padce, ki lahko vodijo do zlomov ali drugih poškodb.

Kolesarjenje - ravnotežje in koordinacija
Z rednim kolesarjenjem do boljšega ravnotežja in koordinacije.

In čeprav imate težave s sklepi, je prav kolesarjenje tisto, ki vam ga bodo tudi strokovnjaki najpogosteje priporočali, saj med vožnjo sklepov ne boste obremenjevali.

5. Dobra zaščita pred resnejšimi oblikami bolezni

Sicer pa vas bo redna kolesarska vadba – vsaj štirikrat na teden po vsaj eno uro – odlično zaščitila tudi pred resnejšimi boleznimi, kot so možganska kap, srčni infarkt, nekatere vrste raka in artritis.

Vožnjo s kolesom torej vzemite kot zdravo in zabavno športno aktivnost, ki vas lahko spremlja do trgovine, parka, šole, službe, skratka kamor koli vas nese pot.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.