5 nasvetov za zdravo srce

49
Zdravo srce

Ali ste vedeli, da srce v svoji povprečni življenjski dobi bije približno 2,5 milijarde krat in da ste vi tisti, ki lahko z zdravim življenjskim slogom ohranjate svoje srce zdravo in močno? Srčno-žilne bolezni so ena od najpogostejših bolezni sodobnega časa in z upoštevanjem nekaterih nasvetov lahko bistveno zmanjšate tveganje za njihov pojav.

Da bo vaše srce zdavo in močno, upoštevajte 5 nasvetov, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju.

1. Prenehajte s kajenjem

Kajenje ne škoduje le pljučem, ampak podvoji tveganje za nastanek srčnih bolezni kar za dvakrat. Zato ni nikoli prepozno, da prenehate s kajenjem!

Po le 20 minutah prenehanja s kajenjem se bo vaš krvni pritisk znižal, srčni utrip bo postal normalen, v 12 urah po prenehanju pa se bo tudi raven ogljikovega monoksida normalizirala. V enem letu bo tveganje za pojav srčnih bolezni postalo že manjše kot pri kadilcu, po petih letih pa bo tveganje za kap enako kot pri nekom, ki nikoli ni kadil. Enako velja za zmanjšano tveganje za srče bolezni, za kar boste morali vztrajati brez kajenja 15 let.

Za to, kako se odvaditi kajenja, boste našli ogromno različnih nasvetov. Posvetujete se tudi s svojim zdravnikom, pomembno pa je, da ostanete pri tem motivirani, saj to prinaša neverjetne koristi za vaše zdravje.

2. Ohranjajte zdravo telesno težo

Ohranjanje zdrave telesne teže ima pomembno vlogo pri zdravju vašega srca. Prekomerna telesna teža negativno vpliva na njegovo delovanje, povečuje krvni pritisk in raven holesterola. Posledično bo vaše srce vse težje črpalo kri po telesu, na arterijah sten pa se bodo nabirale maščobe.

Zdravo prehranjevanje in telovadba
Ostanite fit: prehranjujte se zdravo in redno telovadite.

Če se želite znebiti odvečnih kilogramov na zdrav način, se o tem pogovorite s svojim zdravnikom, ki vam bo predpisal dieto, in poskrbite za primerno telesno aktivnost. Pomembno je, da izgubite največ pol kilograma do dva na teden, pri čemer boste morali tudi zmanjšati vnos kalorij in poskrbeti za uravnoteženo prehrano.

3. Prehranjujte se srcu prijazno

Medtem ko ne obstaja enotnega vzorca prehranjevanja, ki bi vsakomur ustrezal, pa lahko hrano, ki pozitivno vpliva na zdravo srce, uživa prav vsak. Zavedati se je potrebno, da imajo diete pomembno vlogo pri uravnavanju ravni holesterola in teže. Določena živila vsebujejo snovi, ki so dobra za vaše srce, kot so na primer antioksidanti, omega-3 maščobne kisline ali kalij, zato je pomembno, da jih redno uživate.

Če želite poskrbeti za zdravo srce, uživajte več sadja in zelenjave, polnozrnate izdelke in pusto meso. Na drugi strani zmanjšajte količino sladkorja, trans maščob in omejite uživanje alkohola, s čimer boste imeli pod nadzorom krvni pritisk.

4. Kontrolirajte stres

Kadar ste pod stresom, vaše telo sprošča kortizol in adrenalin, hormona, ki pospešujeta bitje srca, ožita žile in na ta način sprožita različne odzive telesa. Za zdravo srce je zelo pomembno, da vaše telo ni pod nenehnim stresom in dobi priložnost, da si opomore od različnih stresorjev. Tovrstne negativne reakcije namreč poškodujejo stene arterij in povzročajo visok krvni pritisk.

Nadzor nad stresnimi situacijami
Ne dovolite, da vam stresne situacije vsakodnevno kvarijo razpoloženje.

Joga je odličen način za obvladovanje stresa, saj se stres lahko z vadbo, meditacijo in sprostitvijo naučite kontrolirati. Pogosto pomaga tudi globok vdih in izdih, poslušanje glasbe ali sprehod in druženje s prijatelji.

5. Redno vadite

Koristi telesne aktivnosti so neskončne. Med drugim redna telesna vadba pomaga ohranjati zdravo telesno težo, obvladovati stres in ohranjati zdravo srce. Aktivni življenjski slog tako bistveno pripomore k obvladovanju kroničnih bolezni in zmanjšanju tveganja za možgansko kap.

Tudi če boste izbrali stopnice namesto dvigala, boste za srce storili nekaj dobrega. Sicer pa vam priporočamo, da začnete z zmerno vadbo 30 minut na dan, vsaj 5 dni v tednu. Poskusite s hojo, lahkotnim tekom, kolesarjenjem, plavanjem ali katero koli drugo aktivnostjo, ki vam je pri srcu. V primeru, da ste bili dalj časa neaktivni, pa se pred tem posvetujte tudi s svojim zdravnikom.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.