Skakanje s kolebnico – lahko dejansko shujšate?

18
Skakanje s kolebnico

Zagotovo vas je kar nekaj, ki redno obiskujete fitnes center v želji, da bi vsaj malce shujšali, obenem pa prišli v dobro formo. Po drugi strani pa nekateri za redno obiskovanje fitnesa enostavno nimate časa. V tem primeru vam lahko v domačem športnem kotičku pomaga preprost športni pripomoček, ki stane le nekaj več kot deset evrov. Zavzame skorajda nič prostora, primeren pa je za vse družinske člane. Z njim lahko uspešno hujšate in se ob vadbi noro zabavate.

Omenjeni pripomoček se naokoli lahko prenaša brez kakršnih koli težav, izboljšuje tudi srčno-žilni sistem. Če ga na dan uporabljate zgolj 20 minut, bo vaša postava sčasoma postajala vse privlačnejša. Nedvomno že veste, o katerem pripomočku za vadbo je govora. To je seveda kolebnica.

Pravilna uporaba kolebnice

Tako kot to velja za vse druge športne pripomočke ter rekvizite, je tudi v tem primeru ključnega pomena, da s kolebnico telovadite na pravilen način. V nasprotnem primeru vam sicer ne bo uspelo zagotoviti povsem pričakovanih rezultatov ali pa bo za želen rezultat trajalo dlje časa.

Kaj je pri uporabi kolebnice najpomembneje?

Pri uporabi tega enostavnega športnega rekvizita je najpomembneje naslednje:

  • Kolebnica mora biti dovolj dolga. Stopite na njeno sredino. Oba ročaja morata v tej situaciji dosegati pazduho uporabnika.
  • Ne skačite na betonu, asfaltu, travi ali preprogi. Skačite po parketu, podlogi za vadbo ali gumijasti podlogi. Obujte se v ustrezno obutev – v športne copate.
  • Kolebnico vedno obračajte z zapestjem, nikoli z rokami. Ne skačite previsoko, odriv naj bi visok samo toliko, kot je treba. Ramena naj bodo čim bolj sproščena, komolce imejte čim bližje telesu.
  • Začetniki obdobje aktivnosti vedno kombinirajte z mirovanjem: nekaj časa na primer kolebnico lahko samo vrtite, brez skakanja. Končni cilj pa je lahko 15-minutna vadba brez mirovanja.

Najbolj priljubljene vaje s kolebnico

Na spletu lahko najdete številne vaje, ki vključujejo kolebnico. Priljubljene vaje so na primer:

  • poskoki,
  • trebušnjaki,
  • rotacija trupa,
  • visoka kolena,
  • sumo počepi.

S klasičnimi poskoki po hitrem postopku lahko učinkovito ogrejete telo ter se na ta način izognete poškodbam. Trup naj bo poravnan, mišice pa čvrsto napete. Pri gibanju pazite, da so odrivi čim bolj enakomerni ter nadzorovani.

Sumo počepi se pri vadbi osredotočajo zlasti na mišice nog in zadnjice. Kolebnico dvignite nad glavo in hrbet usločite. Noge so postavljene nekoliko širše v primerjavi s širino ramen, stopala naj bodo obrnjena rahlo navzven. Iz začetnega položaja se spustite tako nizko, kolikor vam to dopušča gibljivost. Ne sme priti do rotacije medenice ter upognjenega trupa.

Največje prednosti vadbe s kolebnico

Redna vadba s kolebnico vam prinaša številne koristi, na primer:

  • odlično vadbo za limfni sistem,
  • izboljša zdravje srca,
  • zmanjšuje trebušno maščobo,
  • izboljšuje ravnotežje,
  • lepša kožo.

Pred branjem tega prispevka ste najverjetneje kolebnico povezovali zlasti z vadbo osnovnošolca pri uri telesne vzgoje. A takšna oblika vadbe je v resnici primerna za vse generacije.

Tisti, ki ste že uspeli spoznati številne prednosti, kolebnico uspešno uporabljate tudi za učinkovito izgubljanje kalorij oziroma telesne teže. Seveda pa je število porabljenih kalorij odvisno od kar nekaj dejavnikov. Tudi od tega, na kakšen način jo uporabljate, na kar pa smo vas v prispevku že opozorili.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.