5 znakov, da so mišice za vadbo preutrujene

10
Preutrujene mišice

Če imate po naporni vadbi bolečine v mišicah, je to v večini primerov povsem normalno. Kljub temu pa vam morda bolečine želijo sporočiti, da morate svojemu telesu nameniti čas za počitek. V resnici so tovrstne bolečine mikroskopske poškodbe mišic, ki se morajo obnoviti, da bodo lahko nadaljevale s polno močjo.

Če ne boste primerno poskrbeli za regeneracijo mišic, bodo mišice bolj podvržene poškodbam tkiva ali raztrganinam, česar pa si verjetno ne želite. V nadaljevanju vam bomo zaupali 5 opozorilnih znakov, ki kažejo na to, da vaše mišice potrebujejo počitek od napornih treningov.

1. Težko vstanete s postelje, ne morete niti sedeti niti stati

Po zahtevnejšem treningu se vam lahko naslednje jutro pripeti, da boste le s težavo in v neznosnih bolečinah vstali s postelje. Kaj kmalu boste ugotovili, da ne morete ne stati in ne sedeti.

Vse to so povsem jasni znaki, da vaše telo potrebuje počitek. Priporočamo vam, da v tem primeru napete mišice sprostite s pomočjo valjčka in se lotite nežnega in dinamičnega raztegovanja.

2. Bolečina in otrdelost nikakor ne izginita

Če se neprijetne bolečine in otrdelost mišic tudi čez dan ne zmanjšajo, je to vsekakor znak, da ste s treningom resno pretiravali. Vzemite si nekoliko daljši počitek, svoje telo primerno raztegnite, privoščite si tudi nežno masažo bolečih delov.

3. Le s težavo se premikate po stopnicah

Verjetno se vam je že kdaj pripetilo, da ste po napornem treningu le s težavo hodili po stopnicah. Tudi to je eden od znakov, da vaše telo potrebuje obvezen odmor in da boste morali trening za kratek čas dati na stran.

V času počitka lahko vseeno poskusite z nekoliko lažjo oziroma manj intenzivno vadbo. Lahko kolesarite, plavate, počasi tečete ali hodite v ne preveč strme hribe.

4. Uporaba protibolečinske tablete

Morda so bolečine po vadbi tako hude, da morate vzeti protibolečinsko tableto. Če je tako hudo, se je treningom potrebno za kratek čas odpovedati. Čeprav bo tableta za nekaj časa povsem odpravila bolečino, pa bo težava ostala, če boste s treningom zaletavo nadaljevali.

5. Temnejši urin in otečene mišice

Če boste po vadbi opazili, da so vaše mišice otečene, obenem pa imate še temnejši urin, boste nujno morali obiskati zdravnika. Opisana znaka namreč kažeta na možnost rabdomiolize. To se sicer ne dogaja ravno pogosto, a je življenjsko nevarno stanje, v primeru da se ne bi ustrezno zdravili.

V takšnem stanju vaše telo začne razkrajati mišice ter sproščati mioglobin in kreatin kinazo v krvni obtok. To lahko privede do poškodbe ledvic.

Ne glede na to, s katerim opozorilnim znakom za počitek pred vadbo se boste soočili, morate z vadbo za kratek čas prekiniti. Le tako boste poskrbeli, da se boste lahko kaj kmalu vrnili na vadbo povsem prenovljeni in z novim zagonom ter cilji.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.