Zakaj je redno zajtrkovanje tako pomembno?

28
Zajtrkovanje

Zajtrk je najpomembnejši obrok dneva in je ključen za kvalitetno in zdravo delovanje celotnega organizma. Velikokrat pa ga ljudje izpuščajo zaradi jutranje naglice ter hitrega tempa življenja. Večina ljudi je prepričanih, da je dovolj le hitra kava, vendar pa bi morali zajtrku posvetiti več pozornosti. Vsakdo bi si moral zjutraj vzeti dovolj časa, da bi si pripravil zdrav in obilen jutranji obrok ter v miru pozajtrkoval.

Uživanje zajtrka nutricionisti povezujejo tudi z vnosom makro in mikrohranil, boljšim nadzorovanjem uživanja hrane tekom dneva in zmanjšanjem tveganja srčno-žilnih bolezni. Izredno pomemben pa je tudi za izboljšanje kognitivnih funkcij in uspešnosti pri mlajših ljudeh.

6 koristi rednega zajtrkovanja

Uživanje zajtrka prinaša ogromno koristi, ki jih marsikdo ne pozna. Poglejmo si glavne prednosti rednega in zdravega zajtrkovanja.

1. Izguba odvečnih kilogramov

Redno zdravo zajtrkovanje nam lahko pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov. Eden od razlogov je zagotovo to, da kdor zjutraj poje zdrav in obilen zajtrk, bo tekom dneva čutil manj lakote in se tako zagotovo ne bo zatekel k nezdravim prigrizkom, ki marsikomu povzročajo nabiranje kilogramov in maščobnih blazinic.

Zdrav zajtrk in hujšanje
Redno zajtrkovanje pozitivno vpliva na izgubo odvečnih kilogramov.

Poleg tega pa nas zdrav zajtrk motivira za bolj zdravo izbiro hrane tekom celotnega dne. Če zjutraj hitro spijemo kavo in pojemo rogljiček, bomo zagotovo tudi v nadaljevanju dneva hrepeneli bo sladki in nezdravi hrani, ki je glavni sovražnik zdravega in vitkega telesa.

2. Vitamini in minerali

Z zdravim zajtrkom boste v telo vnesli ogromno vitaminov in mineralov, ki jih telo nujno potrebuje za boljše delovanje. Za zdrav jutranji obrok ne potrebujete veliko znanja. Pomembno je, da si pripravite preprost obrok, sestavljen iz sadja, kosmičev, jogurta ter sveže iztisnjenega soka, kar bo poskrbelo za odlično počutje in boljše delovanje celotnega telesa.

3. Več energije

Zajtrk, poln zdravih in hranilnih snovi, je odlična energijska bomba za telo. Primerna živila se po zaužitju spremenijo v energijo, ki jo potrebujete. Nekatera živila tako poskrbijo za hiter dvig energije, druga pa poskrbijo za dolgotrajno energijo, ki jo lahko koristite tekom celotnega dne.

4. Zmanjša tveganja za zastoj srca

V študiji, ki so jo izvedli na Harvardu, so ugotovili, da so moški, ki vsak dan redno preskočijo zajtrk, bolj izpostavljeni tveganju za srčni zastoj ali za smrt zaradi koronarne srčne bolezni kot moški, ki si zjutraj vzamejo čas in zdravo pozajtrkujejo.

Moški, ki ne zajtrkujejo, bodo najverjetneje čez dan občutili večjo lakoto in bodo tako posledično pojedli več hrane, kar naj bi bilo povezano z dejavniki za tveganje omenjenih bolezni. Uživanje polnozrnatih žitaric in sadja zmanjša tveganje za srčno-žilne bolezni ter razvoj prekomerne teže.

5. Boljše možganske sposobnosti

Po podatkih ameriških študij imajo otroci, ki zajtrkujejo, boljšo koncentracijo in veliko več sposobnosti za reševanje problemov ter boljšo koordinacijo med rokami in očmi. To je zagotovo odličen razlog, da zjutraj pripravite zdrav zajtrk za vso družino.

Otroci in zajtrkovanje
Otroci, ki redno zajtrkujejo, so v šoli bolj zbrani in uspešnejši.

Možgani so namreč aktivni skozi cel dan in zato potrebujejo bogat beljakovinski zajtrk. Poleg tega pa boste tako dan začeli veliko bolj sveži in umirjeni. Zajtrkovanje lahko zmanjša napetost in vam pomaga razbremeniti možgane. Posledica tega pa je boljše in bolj umirjeno počutje, ki pripomore k zdravju prijaznemu začetku dneva.

6. Uravnotežena raven sladkorja v krvi

Zajtrk ima velik pomen tudi zaradi tega, ker pripomore k uravnoteženju ravni sladkorja v krvi, ki ponoči pade. Pravilen zajtrk je tako ključen za obnovitev ravni glukoze, ki je potrebna za oskrbo telesa z energijo. Seveda je zajtrku potrebno nameniti tudi čas, če želimo začeti dan umirjeno in brez stresa.

Kaj je dobro jesti za zajtrk?

Kakšen je torej popoln zajtrk? Za mnoge je popoln zajtrk sestavljen iz kave in rogljička. Vendar pa ta navada ni med najbolj zdravimi. Prednosti, ki jih prinaša zajtrk, ne smemo zamenjati s slabostmi, ki jih povzroča nezdrava hrana, polna kalorij.

Idealno bi bilo zaužiti skodelico mleka z žitaricami, vendar pa moramo paziti, kakšne kosmiče kupimo. Veliko kosmičev je namreč obogatenih s sladkorjem, kakavom in suhim sadjem, da so bolj slastni in mamljivi. Idealne obrok žitaric ne sme preseči 300 kalorij v 100 gramih.

Najbolje je, da posežemo po navadnem jogurtu in sadju, ki je polno vitaminov, antioksidantov in vlaknin. Pripravite si lahko sveže iztisnjene sokove, ki seveda ne smejo biti sladkani, ter tudi suho sadje, saj le-to pripomore k ohranjanju zdrave ravni holesterola.

Čeprav nam bo priprava zdravega zajtrka vzela malce več časa in bomo zato morali vstati nekoliko prej, bomo kmalu opazili vse pozitivne strani zajtrkovanja, ki bo kmalu postalo del našega vsakdana.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.