Kaj naj zajtrkuje športnik?

4
Športnik pri zajtrku

Verjetno vsi poznate splošno nenapisano pravilo, da je zajtrk najpomembnejši obrok dneva. To velja za vsakega posameznika, še posebej pa za vse tiste, ki se aktivno ukvarjate s športom. Športnikove potrebe po energiji so običajno bistveno večje, saj jim le-ta omogoča nemoteno premagovanje športnega napora.

Zato je izjemno pomembno, da telo zjutraj napolnite z dovolj energije, da ga s tem prebudite iz jutranjega spanca in hkrati pripravite na nove športne izzive. Številni športniki tako prisegajo na kakovosten zajtrk, pri čemer je bistvenega pomena njegova sestava. Večinoma se športniki odločajo za uravnotežen zajtrk, ki je sestavljen pretežno iz beljakovin in ogljikovih hidratov.

Brez beljakovin pri zajtrku enostavno ne gre

Beljakovine so pomembne za izgradnjo mišic, še posebej za športnike. Najboljši učinek boste dosegli, če boste kombinirali rastlinske (žita, oreščki) in živalske (mleko, sir, jogurt, skuta, jajce) beljakovine. Tako boste v svoje telo vnesli kakovostno mešanico proteinov, ki vam bo zagotavljala dolgotrajno sitost.

Ena izmed najboljših izbir za zajtrk je na primer losos, ki ga uvrščamo v skupino prebavljivih beljakovin. Hkrati pa je bogat tudi z drugimi hranili, kot so vitamini, minerali in nenasičene maščobne kisline. Če boste izbrali katero koli kombinacijo, na primer kruh s kremnim sirom ali jajcem, ali pa ovsene kosmiče z mlekom, boste bistveno prispevali k boljšemu športnemu rezultatu.

Ogljikovi hidrati – gorivo za več športa

Ogljikovi hidrati za naše telo predstavljajo glavni vir energije. Zjutraj, ko se zbudimo, je telo izpraznjeno, saj je porabilo energijo za osnovne življenjske funkcije, kot so dihanje, bitje srca in regeneracija. Zato je zelo pomembno, da je zajtrk športnikov bogat z ogljikovimi hidrati, ki omogočajo večurno športno aktivnost in tudi večjo koncentracijo.

Pri izbiri ogljikovih hidratov je pomembno, da se športniki izogibajo enostavnim sladkorjem in raje posegajo po kompleksnih ogljikovih hidratih. Najboljši so v kombinaciji z vlakninami, kot so polnozrnati izdelki ali misliji, ovseni kosmiči in suho sadje. Zato ni nič nenavadnega, če boste srečali športnika, ki za zajtrk poje gomolj krompirja ali pese.