8 zdravih živil za aktivne ljudi

24
Živila za aktivne ljudi

Če se resno ukvarjate s športom, zagotovo veste, da za doseganje dobrih rezultatov potrebujete učinkovit in kakovosten trening. A za uspeh bo potrebna tudi zdrava in uravnotežena prehrana. Zato ni nič čudnega, da nekateri strokovnjaki hrano postavljajo na prvo mesto, torej kot najpomembnejši faktor za oblikovanje telesa.

Jedilnik aktivnih ljudi je odvisen predvsem od tega, kakšne rezultate želi posameznik doseči. Če boste želeli povečati mišično maso, mora vaša prehrana vsebovati več beljakovin in ogljikovih hidratov kot v primeru, da želite shujšati. V vsakem primeru pa mora jedilnik vsebovati vse ustrezne hranilne snovi, ki so nujno potrebne za normalno delovanje človeškega telesa. Za aktivno življenje in učinkovito vadbo je torej potrebno v telo vnašati kakovostna živila.

Katera so najboljša živila za aktivne ljudi?

  1. Polnozrnati izdelki so izdelki, v katerih je zmleto celo žitno zrno, skupaj z lupino. Tako ni nič čudnega, da takšni izdelki vsebujejo veliko balastnih vlaknin. Poleg tega so polnozrnati žitni izdelki bogat vir kakovostnih beljakovin in kompleksnih ogljikovih hidratov, ne manjka pa še vitaminov skupine B in mineralov.
Polnozrnati izdelki
Polnozrnati izdelki so bogat vir zdravih ogljikovih hidratov.
  1. Krompir je večkrat zelo podcenjeno živilo, a povsem po krivici. Bogat je s kompleksnimi ogljikovimi hidrati, se pravi s škrobom in celulozo. V njem najdemo tudi rastlinske beljakovine, vitamina C in B6 ter različne minerale. Priporočamo vam kuhan krompir, saj je najlažje prebavljiv.
  2. Riž se prav tako lahko pohvali z bogastvom kompleksnih ogljikovih hidratov ter z rastlinskimi beljakovinami. V njem najdemo vitamine skupine B in številne minerale. Priporočamo vam rjavi riž, ki ima nižji glikemični indeks. Beli riž pa je lažje prebavljiv.
  3. Jagodičevje, kamor sodijo robide, maline, borovnice in podobno sadje, je bogato z antioksidanti, ki jih telo še kako potrebuje po telesni vadbi. Temno jagodičevje je bogato še s fitokemikalijami, ki preprečujejo oksidativni stres, ki nastane v telesu med aktivnostjo. Prav tako jagodičevje poskrbi za ohranjanje mišične moči.
  4. Testenine še zdaleč niso vse slabe. Pravzaprav so pomemben del prehrane aktivnega človeka. So lahko prebavljive in imajo visoko energijsko vrednost, poleg tega pa so še bogat vir škroba, mineralov, vitaminov in beljakovin. Priporočamo vam, da posežete po polnozrnatih različicah.
  5. Losos je riba, ki vsebuje veliko omega-3 maščobnih kislin in pustih beljakovin. Omega-3 maščobne kisline zmanjšajo vnetje, do katerega pride med telesno aktivnostjo. Poleg tega losos poskrbi za zdrave arterije in preprečuje nastanek srčnih obolenj.
Losos
Losos je zelo zdrava riba z veliko omega-3 maščobnih kislin.
  1. Banane so nizkokalorične in odličen vir naravnih elektrolitov, ki se morajo v telesu nadomestiti po opravljeni aktivnosti. Poleg tega so bogate s kalijem, zaradi česar so odličen prigrizek po treningu. Banane vas bodo zaščitile tudi pred mišičnimi krči.
  2. Oreščki so bogati z beljakovinami in zdravimi maščobami, zato morajo biti del uravnotežene prehrane aktivnega človeka. Pomagajo uravnavati nivo sladkorja in slabega holesterola v krvi. Bogati so tudi z vlakninami in antioksidanti, zato zavirajo vnetne procese in preprečujejo oksidativni stres.
DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.