5 nasvetov za ohranitev zdravja oči

34
Ohranitev zdravja oči

Oči so eden pomembnejših organov za naše življenje. Kakovost slednjega se namreč precej poslabša, če je vid slabši ali ga denimo sploh ni. Vid se skozi leta pričakovano slabša in po 40. letu tako ni nič nenavadnega, če nam okulist predpiše nošenje očal.

To je seveda potrebno, če želimo voziti avtomobil, brati knjige ali zgolj recept za naslednje kosilo. Glede slabšanja vida je tako, da do njega pride po naravni poti, precej imata zraven tudi genetika in dednost. Na srečo pa lahko slabšanje vida upočasnimo ali ga celo preprečimo. In kako ohranimo zdravje svojih oči?

1. Preventiva

V prvi vrsti bodo naše oči zdrave ali pravilno oskrbljene, če se bomo redno udeleževali okulističnih pregledov. Tudi tisti, ki menijo, da težav z vidom nimajo, bi se morali vsaj po 40. letu starosti oglasiti na preventivnem pregledu.

Še posebej to velja za vse tiste, ki imajo v družini sorodnika, ki boleha za glavkomom. Gre za očesni pritisk, ki je neposreden krivec za okvaro vidnega živca, slabšanje vida in lahko v končni fazi, če je nezdravljen, povzroči celo slepoto.

2. Zdrava prehrana

Kot smo to vajeni že z drugih področij zdravja, je tudi za oči pomembno, da se zdravo prehranjujemo. Da bi preprečili morebitno nastajanje sive mrene ali degeneracijo makule, je pomembno, da v telo vnesemo dovolj antioksidativnih vitaminov, kot sta vitamina A in C.

Zelenjava in sadje za zdrave oči
Z rednim uživanjem zelenjave in sadja do ostrega in mladostnega vida.

Za slednjega vemo, kje se nahaja v največjih količinah, saj nam pomaga tudi ob gripi in prehladu, vitamin A pa najdemo denimo v paradižniku, buči in jajcih. Dobrote za naše oči se nahajajo tudi v temno zeleni zelenjavi. Brokoli, špinača in ohrovt se izvrstno izkažejo pri pomoči k zdravim očem. Jejte veliko sveže solate in si redno privoščite zdrav avokado.

3. Prehranski dodatki

S hrano pa vendarle ne moremo vedno zadovoljiti potrebam po vitaminih, mineralih in drugih pomembnih snoveh, ki jih naše telo potrebuje. Da bi poskrbeli za zdravje svojih oči, je bistvenega pomena, da se tega zavedamo.

V tem primeru so na voljo tudi različni prehranski dodatki, ki primanjkljaj zapolnijo ali celo dodajo še nekaj na tehtnico, ki prevesi v korist zdravja oči. V tem primeru so to vitamini – antioksidanti, pa tudi tisti iz vrst karotenov.

4. Kvalitetna sončna očala

Poleti vsi neznansko uživamo na toplem soncu, ki pa poleg ugodja prinaša tudi nekaj nevarnosti. Največkrat seveda pomislimo na degeneracijo in hitrejše staranje kože ter možnost nastanka kožnega raka, zato imamo pri sebi vedno kremo za sončenje. Ta nas namreč ščiti pred škodljivimi UV žarki.

Sončna očala Smith Resolve
Sončna očala Smith Resolve (100% UV zaščita) – Extreme Vital

A ti žarki so škodljivi tudi za naše oči, ki jih žal ne moremo zaščititi s kremo. V tem primeru si pomagamo s sončnimi očali. Ta naj ne bodo zgolj modni dodatek, ker ste si z njimi všeč. V prvi vrsti preverite kvaliteto in stopnjo zaščite pred sevanjem UV žarkov, šele nato naj pride na vrsto oblika očal.

5. Premori med delom z računalnikom

Celodnevno gledanje v računalniški zaslon zelo slabo vpliva na zdravje oči. Služba je včasih takšna, da to zahteva od nas, in če k temu dodamo še dejstvo, da precej prostega časa nato gledamo še v zaslone pametnih naprav, je jasno, da s tem močno škodimo svojim očem.

Gre za to, da več ur zapored strmimo v umetno svetlobo in drobne črke, pri čemer pozabimo mežikati in s tem vlažiti oči. Zato je dobro na 20 minut vstati od računalnika, se razgibati in zazreti skozi okno v oddaljeno točko. Na nek način lahko rečemo, da s tem ponastavimo svoj vid.

Škodljiva pa je tudi modra svetloba, ki seva iz zaslonov prej omenjenih naprav. Pri tem si lahko pomagamo s posebnim filtrom, ki se namesti na zaslon monitorja, ali pa si omislimo očala (tudi brez dioptrije) s filtrom modre svetlobe. Občutek olajšanja napetosti občutimo takoj.

DELI
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.