4 zapovedi prehranjevanja vrhunskih športnikov

183
Zapovedi prehranjevanja športnikov

Vsak od nas ima svoje prehranjevalne navade, ki dokazano vplivajo na kakovost življenja, posledično pa tudi na zdravje. Ker nas mediji in strokovnjaki za prehrano javno ves čas opozarjajo na pomembnost kakovostnega prehranjevanja, se vedno več ljudi odloča za vnos zdrave in zadostne količine hrane v svoje telo.

Še posebej pa so prehranjevalne navade pomembne pri športnikih. Ti predstavljajo posebno skupino ljudi, ki ima večje potrebe po kaloričnem vnosu hrane in tudi po mikro in makronutrientih. Telesna sposobnost športnika je odvisna ne samo od treningov in psihične pripravljenosti, temveč v veliki meri tudi od prehrane in od hidriranosti. Če so njihove napake pri prehranjevanju pogoste, se to še kako pozna pri rezultatih.

Zaupali vam bomo 4 glavne zapovedi, ki se jih pri prehranjevanju držijo vrhunski športniki.

1. Prehrana mora biti uravnotežena

Uravnotežena prehrana je bistvenega pomena za vsakega športnika. Njegov jedilnik in prehrana sta odvisna tudi od tega, kakšne rezultate želi doseči. Če želi povečati mišično maso, bo njegova prehrana vsebovala več beljakovin in ogljikovih hidratov.

Uravnotežena prehrana
Vrhunski športniki posegajo po uravnoteženi prehrani: meso, zelenjava, sadje.

Ne glede na to pa je pomembno, da je prehrana športnika porazdeljena tako, da vključuje prav vse hranilne snovi, ki jih mora čez dan zaužiti. Za organizem športnika so izjemnega pomena tudi vitamini in minerali. Ti imajo pomembno vlogo med počitkom in v času vadbe.

2. Dnevna količina kalorij mora biti primerna

Pravilna prehrana se smatra kot gorivo našega telesa. Ravno zato je ključnega pomena, da športniki in tudi ostali zaužijejo dovolj kalorij na dan. Pomembno je, da so pozorni na kalorične vrednosti posameznih živil, ki jih nameravajo zaužiti. Vrhunski športniki morajo na dan vsekakor zaužiti veliko več kalorij kot ostali, saj jih z vadbo porabijo mnogo več.

3. Jedilnik z raznovrstno prehrano

Vrhunski športniki morajo imeti na dan vsaj pet obrokov. Najboljše ravnovesje si bodo omogočili s prehrano, bogato z ogljikovimi hidrati, zmerno količino beljakovin ter mastno hrano. Vsekakor je potrebno pri vnosu maščob oziroma mastnih živil zelo paziti.

Jedilnik mora prav tako vključevati hrano, ki je bogata z vitamini in minerali. Ti so bistevnega pomena za zdravje in proizvajanje energije. Športnikom se še posebej priporoča vnos vitamina C, tudi v večjih količinah. Gre za pomemben antioksidant, za katerega je znano, da organizem varuje pred reaktivnimi prostimi radikali.

4. Živila, ki jih je treba uživati

Omenili smo, da mora biti jedilnik za športnike čim bolj uravnotežen. Dobro je, da vsebuje večje količine pustega mesa, kamor se uvršča na primer belo meso. Strokovnjaki za prehrano športnikom še posebej priporočajo uživanje jajc, sadja in zelenjave.

Zelo pomemben je tudi čas vnosa živil. Pred treningom morajo športniki uživati sveže sadje, stročnice ter mlečne izdelke. Po treningu lahko zaužijejo večje količine kalorij. V tistem času namreč njihovo telo potrebuje energijo za regeneracijo mišic. Priporočeno je uživanje raznih žit, težje sadje, kot so banane, rozine in grozdje, zelenjavo ter večje količine beljakovin.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.