19 razlogov za športno masažo po treningu

10
Športna masaža

Profesionalni športniki in trenerji se še kako dobro zavedajo pozitivnih učinkov masaže, zato so te postale sestavni in tudi obvezni del njihovega delovanja. Športne masaže namreč izjemno pozitivno vplivajo na psihofizične sposobnosti posameznikov. To pomeni zmanjšanje bolečin, preprečevanje poškodb, spodbujanje osredotočenosti in skrajšanje časa pri okrevanju.

Kakovostna športna masaža doseže mehanski odziv, in sicer kot posledico premikanja ter pritiskanja na mišice ter na ostala tkiva. Obenem doseže še refleksni odziv živcev na stimulacijo.

Psihološki učinki športne masaže

Šport poleg fizične moči od vas zahteva tudi psihično moč. S športno masažo lahko dosežete izjemno dobre psihološke učinke, kot so na primer:

  1. aktivacija parasimpatičnega živčnega sistema;
  2. sproščanje in zmanjševanje stresa, napetosti in tesnobe;
  3. povečanje ravni dopamina in serotonina;
  4. zmanjšanje ravni kortizola;
  5. občutek sproščenosti;
  6. spodbujanje osredotočenosti, ki je nujna med intenzivnimi treningi, predvsem pa med tekmami.

Fiziološki učinki športne masaže

Kakovostna športna masaža ima tudi številne fiziološke učinke. Vpliva namreč na:

  1. srčno-žilni sistem;
  2. širitev žil in pospeševanje cirkulacije;
  3. spodbujanje venskega pretoka;
  4. pomoč pri tem, da v tkiva lahko pridejo hranilne snovi in svež kisik;
  5. pospeševanje izločanja odpadnih snovi in toksinov;
  6. zniževanje srčnega utripa;
  7. izboljšanje mišičnega sistema;
  8. povečanje in izboljšanje prekrvavitve;
  9. zmanjševanje bolečin;
  10. gradnjo mišic in pospeševanje okrevanja;
  11. gibljivost in prilagodljivost sproščenih mišic;
  12. zmanjšanje vnetja;
  13. spodbujanje rasti novih mitohondrijev.

Kako pogosto se odločiti za športno masažo?

Vsekakor je občasna športna masaža še kako dobrodošla, vendar pa ne bo imela tako izrazitega učinka kot redna in dobro načrtovana masaža. Če ste profesionalni športnik, masažo jemljite kot odlično preventivo. Priporočamo vam, da se je udeležite enkrat na teden.

Učinki masaže
Občasna športna masaža nima takšnega učinka kot redna.

Če sodite v skupino rekreativnih športnikov, vam masažo priporočamo vsaj dvakrat na mesec. Na ta način boste lahko izkoristili številne prednosti, ki vam jih ponuja. Masaže se je najbolje udeležiti kar na dan počitka, ker se le na ta način vaše telo lahko kar najbolje regenerira.

Tako rekreativni kot tudi profesionalni športniki bi morali športno masažo redno vključevati v svoj načrt, sploh če želijo izboljšati svoje psihofizične sposobnosti oziroma želijo biti še učinkovitejši, se hitreje regenerirati in imeti manj poškodb. Kakovostna športna masaža je namreč za dober uspeh ravno tako pomembna, kot so pomembni treningi, počitek in prehrana.

Športna masaža deluje preventivno pred vsemi vrstami poškodb in je tudi izjemno učinkovito sredstvo za sanacijo poškodb ter zmanjševanje bolečin. Sicer pa pripomore tudi k odličnemu počutju, kar pa je med vadbo ali tekmo eden od pomembnejših dejavnikov, ki prav tako vplivajo na končni rezultat.

DELI
infotehna
Infotehna.si je športni portal, namenjen vsem, ki ne želite, da življenje steče mimo vas. Namenjen je vsem, ki se zavedate, kako pomembni elementi zdravega življenja so redno gibanje, zdrava in pestra prehrana ter pozitivno mišljenje.